Lakatos Levente: Vörös

2019. november 11., hétfő

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg:
"Aki ​rám néz erős, határozott férfinak lát. Aki beszél velem, azt gondolja, könyörtelen vagyok. Pedig nekem is vannak gyenge pontjaim. És az a lány a kupiból közéjük tartozik…

Botond kilenc éve döntött úgy, hogy szülőhazájából menekülve egy másik ország fővárosában, Londonban próbál szerencsét. Számításai bejöttek, ma egy jól menő cég vezetője, és egy angol milliárdos lányának a férje. A vérbeli alfahím élete első ránézésre tökéletesnek tűnhet, valójában azonban szenved, és a sikerei ellenére magányos. Igazi barátok híján a problémáit magába és alkoholba fojtja, ám amikor összesodorja a sors a magyar lányokat foglalkoztató bordélyház új recepciósával, telefonbeszélgetéseik során megnyílik a csilingelő hangú idegennek.

Vajon az őrültségnek tűnő bizalom a teljes összeomláshoz, vagy egy mindent elsöprő, vakon indult szerelemhez vezet?

Az ötszörös Aranykönyv-díjas Lakatos Levente új regényében a modern romantikus regények, és a mellbevágó krimik világát elegyítve kalauzolja el olvasóit egy irigyelt, befolyásos férfi lelkének legmélyére."


"Az, ha egy nő nemet mond, nem azt jelenti, hogy kéreti magát. Hanem azt, hogy nincs kedve például egy hozzád hasonló arrogáns bunkóhoz."


Úgy fest én most káromkodós romantikus könyveket olvasok egymás után. Csak ugye, amíg Rubynak az első meg a második könyvét olvastam, addig Leventének immáron a 10. könyve jelent meg. Tudom, hogy sokan nem szeretik a munkásságát, mert elcsépeltnek, vagy épp unalmasnak tartják. Viszont én az alábbi könyvet meleg szívvel ajánlom annak, aki csak szeretne egy inkább romantikus, mint krimi történetet olvasni, ami sorozatfüggetlen és egy-két napra fixen kikapcsol.

Akik követik Leventét tudják, hogy ez a könyv eredetileg a Joy Love oldalára készült minitörténet lett volna, folytatásos. Végül viszont ha szabad ilyen sablon kifejezéssel élni "életre kelt a történet" és megírta magát, a mi legnagyobb örömünkre. Bevallom, hogy semmit sem tudtam, mert nem akartam csak ezért előfizetni arra az oldalra. Láttam, hogy többet nagyon szeretik és várták a folytatásokat hétről hétre. Aztán jött a hír, hogy tessék, lássék, lehet előrendelni, mert jön az új könyv! Azonnal rányomtam az előrendelésre, majd amikor Áron jelezte, hogy az én példányom is már vár rám csütörtökön a Libriben, a megjelenés napján (legmerészebb álmaimban sem gondoltam, hogy koppra érkezik, mert a Simlis legutóbb vagy egy héttel később ért vidékre), bevállaltam, hogy meló után még berohanok érte. Otthon pedig rá is vetettem magam és éjszaka majdnem nem aludtam, hogy befejezhessem. Nem mertem nulla alvással bejönni dolgozni, hiába péntek, így vonatozásra maradt a vége. És kétségtelenül hülyének néztek, amikor halkan felsikítottam, amikor megláttam, hogy "LoveClub" a szövegben.

[Forrás: The Times]
Tehát: a történet egy cseppet sem hétköznapi. Londonban járunk, ahol a magyarok mindig egymásra találnak. Főhősünk Boros Botond, aki nehéz helyzetben él a feleségével, valamilyen oknál fogva úgy érzi, hogy egy heves telefonbeszélgetés után újra fel kell hívnia a Red néven elmentett bordély számát. Így kerül kapcsolatba Bibivel, a szabadszájú recepcióssal. Ez az alaphelyzet, hogy az idegennek meséljük el a gondjainkat a mi 'modern' világban szerintem teljesen helytálló dolog. Én is sokkal szívesebben beszéltem tiniként is netes, sose látott ismerősöknek a gondokról, mint bárki másnak. Természetesen ezt ésszel kell kezelni, nem kell mindjárt pedofilokat meg ilyeneket látni egy-egy chatpartner mögé. És akkor most hagyom a morális kérdéseket, nézzük a lényeget: Bibi és Botond karaktere zseniálisan felépített, tökéletes páros.

Ők a két fő karakter, és ugyan van még legalább 7 mellékszereplő, Ők ketten adják az egész sava-borsát. Botond meséli el ezt a hihetetlen kalandot, amire én egyszerű emberként azt hittem, valami furcsa erotikus, romantikus történet. Aztán amikor láttam, hogy egyébként krimi is lett beleszőve felcsillant a szemem, majd amikor be is fejeztem a könyvet boldogan sóhajtottam. Ez az a Levente, akit nagyon szeretek. Nekem a Bomlás még mindig az etalon a könyvei közül, így ez a krimi-erotika egyveleg a boldog időket jutatta eszembe - hogy a felbukkanó LoveClub-ról ne is beszéljek. Megállt a szívem és azonnal megindult az összeesküvés elmélet gyártása. Végül leállítottam magam és majd a dedikáláson megkérdezem Tőle, hogy lehetséges, hogy jön folytatása a Dr. Lengyel sorozatnak? Vagy csak amolyan easter-eggnek szánta?
[Forrás: Moly]

Bocsánat, ismét elkalandoztam. Visszatérve a karakterekre: Botond menekült Magyarországról, és szépen lassan fog kiderülni a történet során, hogy miért is. Bibi szintén menekült, Ő a mentális bántalmazás áldozataként gondolta úgy, hogy új életet szeretne kezdeni idekint. Hihetetlenül örülök, hogy ez megjelent így leírva, hogy igenis létező dolog, az erőszak nem csak tettlegességet jelenthet. Nem gondoltam volna, hogy ennyire komoly dolgokat fog feszegetni ez a könyv, bár magam sem értem, hogy miért lepődöm meg rajta, hiszen Leventétől megszokhattuk már, hogy nem az a könnyű témás. Kicsit talán lassan indult be a másik szál, meg hirtelen mindenki kavart mindenkivel, de aztán letisztult a helyzet és csak kerek szemekkel olvastam tovább a sorokat. A legerősebb része szerintem a telefonos párbeszédek Botond és Bibi között, hihetetlen jókat derültem, sőt, hangosan vihogtam egy-egy beszólás után (pedig én csendes olvasó vagyok!). A többi karakter közül még Julie-e említem meg, aki ugyan peremre szorult, de nagyon szép lezárást kapott az Ő szála, ennek pedig szívből örültem.

És hát maga a történet: a kezdeti lassabb folyás után beindul a sztori, a két karakter pedig eljut a nagy találkozóig is majd, bár nem épp a legideálisabb körülmények között. Mindenki idegesítően gazdag volt, de ebben a milliőben dolgozott Botond, nyilván a leírásban is kellett rézékeltet. Mondjuk hihetetlen, hogy a 3K mechanika ennyire reális a nagyvilágban, de ez már az én ártatlan lelkem hibája. És a könyv hibája? Az nincs. Egyetlen döbbenetem volt csak: [SPOILER!] a két karakter a hihetetlen izzás ellenére NEM feküdt le egymással. Ez egy erotikus könyv volt és nem történt benne szex. Ezt nehezen értitek mi? Hát kérlek alássan Bibi megőrizte a tartását és nem hagyta magát Botondnak, bármennyire is érezte a kettejük közötti kémiát. (Nős pasival nem!) És ennek is nagyon, de nagyon örültem, mert nem hiszem, hogy tanító jellegű felhangot akart ennek adni Levente, de mégis, jó volt látni, hogy ebben a mocskos világban igenis vannak még elvek, amiket be lehet tartani. [SPOILER VÉGE!]

Annyit, de annyit írtam a bejegyzésben, mégis, úgy érzem, hogy nem igazán beszéltem mégsem a könyvről. Motoszkálna még bennem több gondolat is, de ezt a könyvet bátran ajánlom azoknak is, akik eddig kerülték Levente munkásságát, hogy túl giccses vagy valami: ez sokkal, de sokkal letisztultabb és egyszerűbb és nem utolsó sorban: sorozatfüggetlen. Ja, és azért is olvassátok el, mert a végén kap csak igazi jelentést a cím. ;)

5 érdekesség a Vörösről

Lakatos Levente honlapja



Téma: kortárs, nyomozás, prostitúció, romantikus
Korosztály: 16+ évesek
Terjedelem: 404 oldal
Kötés: puhatáblás
Írta: Lakatos Levente
Kiadó: Libri
Megjelenés éve: 2019

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.