Lakatos Levente: Bomlás

2018. október 10., szerda

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg:

"Kalandozások a szexuális tabuk és sokkoló gyilkosságok világában. Egy feltörekvő írónő és egy férfi prostituált bizarr munkakapcsolata. Hol a határvonal a túlfűtött szenvedély és az abnormalitás között? Élvezhető-e a megalázottság? Mi történik a felső tízezer asszonyaival a hotelszobák zárt ajtajai mögött? Az események középpontjában a sikeres kriminálpszichológus, dr. Lengyel áll, akinek amellett, hogy egyszerre két gyilkossági ügyet kell megoldania, meg kell küzdenie élete egyetlen, ám csillapíthatatlan démonával: a szexuális vággyal.

Az amerikai erotikus thrillerek erős idegzetű rajongói véres és buja regényt kapnak kézhez, modern mesét szexről és halálról – szigorúan 18 év feletti olvasóknak."

"Milyen furcsa a női természet! 
Az emancipáció eszméit vallva küzdünk megkülönböztetésünk ellen, ám ha intimitásról van szó, lelassulva beismerjük: a férfiuralom inkább izgató, mintsem megalázó."


Rövid bemutató azoknak, akik nem ismernék az alkotót (ahogy szerény személyem sem ismerte eddig, csak elvétve látta becses nevét): Lakatos Levente Csaba egy 32 éves író, aki több mindenben kipróbálta magát anno. Foglalkozott színészettel, majd modellkedett, műsort vezetett és újságírással is kereste kenyerét. 2010-ben lépett hivatalosan az írás rögös útjára a Barbibébi című könyvével (előtte, 2008-ban megjelent a Legyél Sikeres Fiatal! c. műve).  Jelenleg a Dr. Lengyel sorozatot írja - s ennek apropóján pötyögöm ide ezeket az információkat is.

Bevallom, én nagyon szkeptikus vagyok a magyar írókkal szemben. Fogalmam sincs, hogy igazából mi bajom van velük, anno Leiner Laura (Jelezném, hogy ez a vélemény 2013-ban, a könyv megjelenésekor íródott, akkor még ártatlan voltam és naiv! - a szerk.) esetén is kellemesen csalódtam, s most a Bomlással is. Igazából Leventével kapcsolatban először a Barbibébi miatt hallottam. Barátnőm mesélte, hogy a húga oda meg vissza van érte. Elolvastam a tartalmát, majd elkönyveltem magamban, hogy ez valami borzalmas mű lehet, tiszta sablon az egész. Majd egy nyereményjáték kapcsán az akkor már régóta nézegetett Bomlást meg lehetett nyerni. Én nekem meg sikerült. Alig tudtam elhinni! De így is jó sokat kellett várni, hogy végre elolvashassam. S akkor most lássuk hát: hogyan változott meg egyetlen éjszaka hatására a véleményem?

[Forrás: Pinterest]
Egy ifjú asszony, Kökényesi Szilvia rádöbben arra, hogy házassága csak egy álca volt. Fiatalon ment férjhez, szerelemtől elvakultan, de évekkel később rájön, hogy ez így nem mehet tovább. Lép hát az ügy érdekében, majd egy furcsa ötlettől vezérelve úgy dönt, hogy beadja irományát egy pályázatra. Viszont nem akármilyen témát választ - Ő a gazdag asszonyok selyemfiújáról akar könyvet írni, Flóriánról. Az első randevú után világossá válik számára, hogy veszélyes útra lépett. De ha egyszer eltökélte...
Fényes Laura nyomozónő ismét egy gyilkosságot kénytelen felderíteni. Méghozzá Budapest egyik playboy-jának esetét, Kedves Flóriánét. Ebben segítségükre lesz egy fiatal lány könyve, ami Florian Bibliája címet viseli, s segít rájönni arra, hogy mi is történhetett a sráccal. Az ügybe egy régi ismerős okán belekeveredik az évek óta nem is látott Dr. Lengyel Dávid, akit Fényes nyomozó már nagyon jól ismer egy korábbi eset kapcsán. De mégis mennyire? És mégis ki ölte meg Flóriánt? És miért?

Hát drágáim... ez aztán tényleg elég tömény volt. És durva. És sötét. Az ember egy gyarló teremtmény, senki sem tökéletes és "mindenki hazudik". Ebben a könyvben olyan pszichológiai boncolgatások történnek, hogy szerintem a tanárom megnyalta volna utána az ujjait. Mindig is érdekelt az emberi elme és lélek, azok elemzése. Gondolkodtam is rajta, hogy ezen szakirányba folytassam, de végül csak egy féléves tantárgy lett belőle - ami kifejezetten  jó volt, de sajnos nem mélyedtünk el jobban azokban a részekben, amiknek például itt helye volt. Doktorunk a legmocskosabb az egész történetben, de mivel úgy állította be az író, hogy egy igazi hős, aki küzd a démonjaival (ami még igaz is, csak ilyen kis gané vagyok), ezért minden nő odáig van érte meg vissza. Persze, nem tagadom, hogy messze az egyik legjobb és legerősebb karakter a történetben, de az "áldozatok" se elhanyagolhatóak ebből a szempontból. Flórián és vallása, vagyis az a hite, hogy Ő a Sátán fia már eleve egy elborult elmére vall. De hogy mindez nem csak egy mellékes szál, hanem maga a központi eleme az egész sztorinak az egészen lenyűgöző!

Mégis hogy juthatott ez akárkinek az eszébe? Én tényleg csodálom és tisztelem azokat az embereket, akik ezeket a történeteket megírják, kitalálják. Jómagam legmerészebb álmaimban sem gondolkodnék egy ilyen sztorin, helyette imádtam minden sorát. Éjszakába nyúlóan olvastam a legkényelmetlenebb testhelyzeteket felvéve az izgalom hevében (hol hason, hol háton, hol félig görnyedve gerincemben az ágytámasszal).
[Forrás: Pinterest]
Tehát a történet remek, egyetlen pillanatra sem érzem azt, hogy unalmas lenne, pörögnek az események. Jó, a legvége az nekem már kissé túlzás volt a balesettel, de véletlenek nincsenek, démonok pedig léteznek.

A karakterek. Hát itt azért éreztem, hogy hátrány a második kötettel kezdeni egy sorozatot, mindig hátrány! Lehet, hogy a történet nem függ össze, mert epizodikus jelleggel bír, viszont a karaktereknél volt jó pár helyzet, amikor utalás volt az első kötetre, amit ugye szerény személyem nem olvasott. Ez nem a könyv, hanem a saját hibám, szóval: dr. Lengyel Dávid maga az Isten Lába több Olvasó szemében, nagyon jól tudom s ezt a "bűnös lélek de mégis jó" szerepkör miatt kapta. Én igazából azt sajnáltam, hogy Laura kevéssé lett kidolgozva ebben a szálban. Csak a terhességgel és a haldokló kapcsolatával kapcsolatos aggályai voltak itt (amiért egyértelmű respekt Leventének) de nekem valami mégis hiányzott még hozzá. Nem tudom mi, de maradt egy picinyke rés nálam. Flórián egy igazi magabiztos férfi, akinek az elméje már gyermekkorban a sokk hatására megbomlott, s mégis két évtizedig képes volt ez titokban tartani, sőt! másokra is olyan hatás gyakorolni, hogy azok elhiggyék, amit állít. Nekem ezért a tulajdonságért Ő volt az abszolút kedvenc szereplő a történetben, kár, hogy az egész azzal kezdődött egyébként, hogy megtalálják a hulláját.

Végső értékelés:
Gondolkodom, gondolkodom, de nem nagyon tudok rosszat írni erről a könyvről. De tényleg! És ez kissé bosszant. Fenébe már! Elvégre én naaaagyon kritikus tudok lenni. Úgy fest most nem jött össze. Ellenben hatalmas tapsot kérnék az új kedvenc könyvemnek, a Bomlásnak - illetve Lakatos Leventének, hogy megalkotta és hogy hamarosan érkezik a folytatás Aktus címmel! Amit nagyon várok, mivel Levente megosztott a rajongókkal pár előzménynovellát, ahol a szereplők rávettek arra, hogy nekem KELL az a könyv.



Műfaj: erotikus, thriller
Korosztály: 18+ 
Terjedelem: 440/512 oldal
Kötés: puhatáblás
Írta: Lakatos Levente
Cím: Loveclub (Dr. Lengyel 1.)
Kiadó: Ulpius, Libri
Megjelenés éve: 2013, 2016

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.