Nem vagyok igazi blogger... (25 random tény)

2019. június 4., kedd

Tegnap volt szerencsém Kulturzaj, alias Heni induló blogját olvasni és jókat derültem a 25 random tényen, amit a leírás szerint minden blogger meg szokott csinálni. Azért már jó pár éve követek is bloggereket, ehhez képest egyszer sem találkoztam ilyennel, szóval meglepetésként ért - és hát felkérést kaptam keringőre, vagyis ha már ennyire tetszik, akkor én is töltsem ki.
Legyen úgy! Mondjuk szerintem nem lesz meg a 25....

Random fénykép Lulu-ról, a kedvenc karakteremről a keménykötések mellett :D


1 - 3. osztályos korom óta könyvtári tag vagyok. 
Nincs ezen mit mesélni annyit, ez volt a korhatár nálunk a beiratkozáshoz, ekkor is vittek el először minket olvasás órán a szomszéd telken lévő kiskönyvtárba. Ami azóta vagy az 5. helyre költözött, és még mindig nem tudják használni az internetet, hogy a sorozatok esetleg sorrendben meglegyenek... de hálás vagyok :) 

2 - Általánosban többször is órai olvasáson kaptak - de sosem szóltak meg érte.
Mivel mindig tudtam, hogy miről van szó. Az adott feladattal kész lettem, a többiek még dolgoztak, vagy felelés volt, vagy ilyenek... tartalmasan és hasznosan töltöttem az időt! (Illetve lassú volt ám a telefonok infrás adatcseréje, szóval arra is várni kellett...)

3 - Egyetlen egyszer sírtam eddig könyvön. 
A manga könyvnek számít? Mert akkor kettő! De a tényleges könyv az bizony a tavaly évvégén kapott Bohém rapszódia volt. Freddie Mercury (jelenleg is Queen szól) egy csodálatos ember és remek zenész volt. Egy barátomat veszítettem el én is, amikor a könyvet olvastam. 

4 - Nem adok kölcsön könyvet. 
Jelenleg is egyet adtam kölcsön nagynénémnek lassan EGY ÉVE. Még jó, hogy megyünk ballagásra hozzájuk és visszakérem. Még régen, általános iskolában egy mangát adtam kölcsön az akkori legjobb barátnőmnek, azóta nem adok (szívesen) kölcsön senkinek, csak a kiválasztottaknak. Belőlük van 2. 

5 - Szeretek grammarnaziskodni. 
Hobbi szinten lektorálok mangákat (reklám helye: Animeseries-hunsub), és az élő beszédben is kijavítom a családomat, vagy a Kedvesemet, hogy rosszul használja édes anyanyelvünket. Kedvencem a "-nák". (Kiráz a hideg tőle.) 


6 - Falom a mangákat. 
A fentebbi lektorálás előzménye, hogy nagyon sok mangát olvastam a rosszabbnál rosszabb hobbi fordításokban, aztán átszoktam inkább az angol fordításokra. Konkrétan több, mint 400 olvasott mangám van (AnimeAddicts adatbázisa szerint 491 [bejelentkezés után látható csak], de ebben rengeteg egyfejezetes, vagy ún. doujinshi manga van, hivatalos, teljes kötetes mangákból AniList alapján 101). 

7 - A családban senki sem olvas. 
Tavaly nagy projektem volt, hogy összeírtam takarítások alatt az otthon található könyveket. A házban 2 könyvesszekrény és 4 könyvespolc található, amire nem férek el. Összesen (a sajátomat nem számolva)  583 könyvünk van otthon. És a családom nem olvas. Öcsémmel próbálkoztam, Őt már a Harry Potter se fogta meg (akkor adtam a kezébe, amikor nem tudott éjszaka aludni - 5 perccel később az első oldal felett hortyogott). Anyukámnak is ajánlottam pl. az Infernot, vagy a Leányrablást Budapesten - megint csak süket fülekre találtak szavaim. Apu tiniként állítólag az indián könyveket szerette, de most már semmit sem olvas.
Hogy én hogy sikerültem ilyenre mai napig kérdés.
(Polcok: családi gyűjtemény 1. és családi gyűjtemény 2.)


8 - Mindig viszek könyvet magammal ha hosszabb útra megyek. 
Mondjuk ez nem éppen random tény, mert minden normális könyvmoly így tesz. Hát azért másfél órán át kibámulni a vonat ablakán elég unalmas, inkább olvassunk! :) 

9 - Beruháztam egy e-book olvasóra, hogy spóroljak.
Az már megint más kérdés, hogy hegyekben állnak a tavaly vett/kapott könyvek és idén sem igazán tudok megálljt parancsolni. De legalább kettő e-könyvet már vettem! Látom a fényt az alagút végén! (Plusz ajánlom a MEK könyvtárat, rengeteg régebbi könyv elérhető ingyen.) 

10 - Úgy tartok meg könyvet, hogy mérlegelem, újraolvasom-e valaha.
Sokszor szalad bele az ember lánya/fia, hogy megvesz egy könyvet és hatalmasat csalódik benne. Vagy éppen tetszett, de nem az igazi és biztos, hogy nem fogja újraolvasni. Inkább ilyenkor tovább adom, minthogy nálam fogja a port, pedig lehet, hogy valaki évek óta azt keresi! Nem vonhatom meg a lehetőséget tőlük, ezért Molyon szoktam jelölni ha eladnám vagy elcserélném a könyvet. Bár bennem van az a gyűjtőszenvedély, hogy többször is nekifutok, hogy eladom, aztán végül mégsem, mert "ki tudja még, hogy lesz-e kedvem vagy nem". 

11 - Nem bírom a csendet. 
Konkrétan zavar az üres csend. Nekem mindig szól a zene, ha sétálok a buszhoz, ha olvasok, ha utazok, ha melóban vagyok, ha játszom. Egyszerűen megőrjít a csend! Nincs problémám azzal, hogy esetleg elvonja a figyelmemet egy-egy dal az adott tevékenységről, ha épp azon kapom magam, hogy dúdolok olvasás közben, akkor zenét váltok, mert úgy fest, hogy inkább arra figyeltem. Játék közben viszont fejhangon visítva énekelek a többiek őszinte örömére (rájátszom, amúgy nem énekelnék nekik, meg senkinek, soha). A zene szerete egyébként általános iskolából indul, ahol 5 évig zongoráztam és a mai napig bánom, hogy korán abbahagytam. Egyébként pedig gitárra akartam váltani, de az autodidakta módon való tanulásban, csak a Zombie (the Cranberries) alapjáig jutottam. Ez a könyv 3. fejezete volt.

12 - Az EQ-m egyébként a 0 felé konvergál. 
Többször is belefutottam egyetemen az EQ fontosságába, mérésébe. Már akkor is sejtettem, hogy nekem siralmas lenne a tesztem és a neten találtunk anno egy normálisat. Igen, rossz lett. Egy érzéketlen köcsög vagyok - ami azért érdekes, mert kifejezetten sok ismerősömmel tudok lelkizéseket tartani. És mindig mondják, hogy milyen rendes vagyok. Hiba van a mátrixban?

13 - Feketét viselek feketével, ha lehet. 
Épp a napokban szólt meg a család, hogy már megint fekete göncöt vettem, nem csoda, hogy izzadok nyáron. Ez hülyeség, mert a fehér pólóban is ugyanúgy izzadok - ha egyszer 30+ fok van! A mánia egyébként 7. osztályban kezdődött, akkor jött be a divat-emo, meg társai, szóval kötelező volt a fekete, a fekete és a kockás öv. (Mind megvolt, még karkötő is.) Csodálatos évek voltak, de azért örülök, hogy kikopott. (Képek viszont még mindig vannak, myVIP szökevényeket még anno lementettem!)

14 - Van egy alvórongyom. 
Lassan háromba van szakadva, külön technikát találtam ki a hajtogatásra, hogy ne szakadjon tovább, ha este magamhoz ölelem. De ezt a takarót mamámtól kaptam az első karácsonyomra, amikor még anyukám pocakjában voltam (25 éves lesz idén a takaró, te jóisten). Többször is próbáltuk megvarrni, és nincs belőle egyszerűen forgalomban. A múltkor talán láttam egyet egy anyukánál, ahogy jött velem szemben az utcán, de mire az agyam feldolgozta a látványt, addigra eltűntek és nem tudom megkérdezni, hogy honnan vette - hiszen a mama már nyilván nem emlékszik rá. (ugyanitt keresek technikákat a megmentésére!)

15 - Utálom a pókokat. 
Nincs araknófóbiám, mielőtt valaki azt hinné. Egyszerűen a hideg ráz ezektől a dögöktől és nagyon gyorsan likvidálni szoktam őket. Tegnap ketten is megjelentek az ágyam mellett, ami azért is volt idegesítő, mert épp a hétvégén takarítottam ki a szobát. Honnan jöhettek be, amikor szúnyogháló is van már?! 

16 - Bence lettem volna.
Valaki még nem tudta volna, hogy egy lány írja ezeket a sorokat? Akkor most megtudta. Anyuék valamiért hittek benne, hogy fiú leszek, így Bencét vártak. Aztán anya egyszer hazajött az ultrahangról és közölte apával, hogy lány lesz, találjon valami másik nevet. Nem gondolkodott, azt mondja, hogy jó lesz ugyanaz, ami anyunak van. Kreatív, mi? Az egészben az a vicces, hogy kifejezetten fiús lány voltam/vagyok. :D

17 - Macskaszőr allergiám van. 
Imádom a cicákat! Ciiicuuus ~ 
Viszont kiskorom óta piszok erős macskaszőr allergiám van. Rengetegszer aludtam a szomszédban a barátnőmnél, de mindig rosszul voltam, nonstop be volt dugulva az orrom és viszketett a szemem ezerrel. És még mindig fennáll ez a dolog, de attól még mamánál szadizom a macskákat (ahol kismacska született, a többek által már ismert Zsuzsika), bár fél óra után inkább elengedem, mert érzem, hogy viszketni kezdek.
[Forrás: Jun's Kitchen Youtube csatorna]

18 - Nem szeretek eljárni otthonról. 
Antiszociális lennék? Simán csak nem bírom az embereket, a felesleges köröket. Szívesebben maradok otthon és cseszem el az időmet a gép előtt ülve. :D

19 - Imádom a Try Guys csapatát.
Ez a négy idióta a BuzzFeed óta kedvencem. Eugene a legjobb, de Keith és Beth annyira cuki, hogy belehalok, hogy Zachről és az őszinteségéről nem is beszéltem még, na és a tündéri West?! Korszakalkotók voltak, a mai napi zseniálisak és nem csak marhulnak, hanem igyekszenek oktató jellegű videókat alkotni (pl. a vezetős sorozat nagyon jó volt). Két sorozatot ajánlok tőlük: Motherhood illetve a Try Guys try drag for the first time. Sírva röhögős :D


20 - Nem tudok a pénzzel bánni.
Amíg van, addig muszáj elköltenem. Nem tudom, hogy miért, pedig a családban nem a pénzszórást látom, de egyszerűen képtelen vagyok spórolni. Most a Kakebo-val próbálkozom, és tegnap összegeztem a májust. Borzalmasan teljesítettem és magam is meglepődtem, hogy mennyi pénz megy el a hülyeségre. Talán a június jobb lesz :)

21 - League of Legends játékos vagyok.
"co kurwa, mid or feed"!!!444négynégy4!
East-en és west-en is van accountom, de toxic kis köcsög vagyok. Ellenben a játéknak köszönhetem a legjobb barátomat így bármennyire is rossz a játék, meg a kivitelezés, még mindig szeretem.

22 - Kólafüggőségem nem ismer határokat. 
Nojoke. Még az aljas Queen kólát is szeretem! Emellett újabban gyűjtöm a Coca-Colás cuccokat, legyen az egy szép fémdoboz (kínaiban találtam piszok menőt), vagy épp egy hűtőmágnes. Már csak egy retro reklámtáblát kéne szereznem.

23 - Sósszájú vagyok. 
Nekem nem kell csoki. Ellenben ha van nálad chips, kuki, pattogatott kukorica, sültkrumpli vagy bármi ilyen, ami sós, akkor dugd el, mert kunyerálok. Kedvenceim az Aldi saját márkás chipsei (finom és ár-érték arányban jobban megéri), a Spar földimogyorós chips-e, valamint a Penny-s paprikás kuki. Na, abból lehet bezabálni betegre.

24 - Imádom a mekis sültkrumplit, de letaszította a Burger King steak burgonyája a trónról.
Ha már fentebb említettem, akkor kap egy külön pontot. Régebben nagyon sokat ettem, volt, hogy csak azért mentem be, hogy egyek krumplit. Aztán Kedves Whooper függő lett és én is megkóstoltam, akkor láttam, hogy van steakburgonya újként. Mondom adjatok egyet. FÚÚ DE ROHADT FINOM! Friss, fűszeres és meleg. Soha jobbat. #potatoforlife

25 - Leveses vagyok.
A kedvenc ételem a húsleves. Ha vasárnaponként anya nem azt csinál tiszta depressziós vagyok. Szertem is megfőzni, ahogy várom, hogy elkészüljön és szállnak az illatok a lakásban... ugyanakkor a gulyáslevest kifejezetten nem szeretem. És hogy szentséget is törjek: a Smack-leves a világ legjobb találmánya. Akárcsak a ramen. Volt szerencsém Budapesten a ramenkában enni és gyerekek... egyszer ki kell próbálnotok! (Most megkívántam, úgyhogy megyek és feltörlöm a nyálamat a padlóról, a billentyűzetről, meg az asztalról). 




Köszönöm, hogy elolvastad a random tényeket, remélem megleptelek valamivel! Akinek kedve van nyugodtan töltse ki, ha pedig rendes blogger, akkor már régesrég kész van neki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.