Vavyan Fable: Hol volt, hol nem volt...

2019. január 22., kedd

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg: 
"Antidepresszáns, immunerősítő. 
Adagolás: igény szerint. 
Mellékhatások: gyakori röhögőgörcs, szívtáji felmelegedés, néha pityergés. 
Hatóanyagok: humor, szeretet, szerelem, akció, őszinteség, tisztaság.

Vigyázat, ez egy Banyamese! Humort, varázslatot, hamisítatlan Fable-t, nyomokban vasreszeléket tartalmaz."

"– Betáraztam néhány tuti szöveget, amitől a csajok fixen lehátaznak.
– Mint például?
– Annyira szeretlek, hogyha a kádba pukiznál, kettéharapnám a buborékot. Na? Feljössz a szobámba?"


Samira történetünk főhősnője egy szigetre érkezik, ahol is két barátja szeretne összeházasodni. A dolognak természetesen van valami pikantériája, méghozzá az, hogy a vőlegény Samira exférje. Igazán jóban marattak, ennek eredménye, hogy a lány itt van a menyegzőn - illetve pont itt kell nyélbe ütnie egy cserét - a régen vágyott vámpírölő szettet szeretné végre kézbe venni. Így találkozik a remekhangú Zsömöfuval, akivel rengeteg kalandban vesznek részt a pár nap alatt, amit itt tölt a szigeten a lány.
Második világháborús kincsek nyomában! Kalandra fel!

Annyira kesze, hogy az már túlságosan kusza! De tényleg. Rengetegnél is több karakter, ami egyébként sosem gond az ilyen egykötetes történeteknél, mert mindenkinek saját és egyedi története van, amit nagyon szeretek.
Viszont itt már hatalmas túlzásokba esett az írónő szerény véleményem szerint. Bevallottan és felvállaltan Fable rajongó vagyok, vadászom a könyveket, már elég sok meg is van. De ez bennem nem hagyott túl mély nyomot. Sajnálom, de se a történet, se a karakterek nem vettek le a lábamról.

Tehát a személyek a történetben: a főszereplőnk Samira kissé Denisára (Halkirálynő sorozat) emlékeztet, míg a férfi oldalon álló Zsömönfu a hangja miatt Belloqra (Halkirálynő sorozat). Érdekes felállással ugrunk már neki a dolgoknak, innentől pengeélen táncol a dolog. 
A násznép tagjai egytől egyig társadalmi formák és szintek kifigurázásai
Kedvencem a gyermekét sirató anyuka volt, akiről végül kiderült, hogy mégis terhes - egyből a TLC sorozat ugrott be, a "Nem tudtam, hogy terhes vagyok". Még a kiakadása is a szériába illett a nőcinek, nem hogy a szülése! ("jaj, nem ettem vitamint, nem jártam tornára, alkoholt ittam!") Ezen jót mosolyogtam, ugyanakkor szomorúsággal is eltöltött, hogy ennyire nem tud már újat kitalálni Anyó?

Az esketnivaló pár szinte túlságosan is hétköznapi volt, leszámítva a menyasszony túlzott avokádófóbiáját. Ez tényleg nagyon tetszett, pláne, ahogy a leendő mama és a férj maga is hozzáállt az ilyesféle hisztirohamokhoz. De egyébként - sajnos - semmi maradandó, most alig tudok valamit összeszedni róluk, mert a nyár folyamán olvastam, cirka másfél hónapja. Ennyire nem volt emlékezetes.

A könyvben olyan társadalomkritika fogalmazódott meg az egyszeri pórnép szájában, hogy erősen felvontam a szemöldökömet. Nekem ez már sok volt. Fable mindig is híres volt a jó világlátásáról, de hogy miért kellett a nácikkal előjönni illetve ennyire az emberi mocsokságot erőltetni és az ellen ágálni... passz. 

A fejezetek elején az idézetek illetve a kis ikonok tökéletesek. Azokat nagyon szeretem, több kedvencet is szoktam találni bennük, de valahogy nem tudták ellensúlyozni, hogy annyira a náci bűnökre meg a gonosz lelkekre ment rá az egész. Ja, meg hogy paranormális zagyvaság is lett a vége. 
Jó páran írták, hogy ez az egyik legjobb Fable kötet. Szerény véleményem szerint az egyik legrosszabb. Szerencsére nem egy új sorozat (amit egyáltalán nem bánok, tekintetbe véve, hogy a másik kettő sincs még lezárva, s azokhoz szívesen olvasnék egy újabbat), így amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan megy is. 
Nem ez lett Meseanyó legjobb egykötetes regénye, kissé már unalmas volt, de egyszeri olvasást természetesen megérte.
Csak fableistáknak ajánlom!

Téma: kortárs, humoros
Korosztály: 14-16 évesek
Terjedelem: 504 oldal
Kötés: puhatáblás
Írta: Vavyan Fable
Cím: Hol volt, hol nem volt...
Kiadó: Fabyen
Megjelenés éve: 2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.