Lakatos Levente: Simlis

2018. december 5., szerda

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg: 
"Haraszti ​Éva, a népszerű divattervező élete a siker, a pompa és a csillogás. Kevesen tudják, hogy a kreativitása egy ideje cserben hagyja, ezzel együtt pedig a cége is komoly válságban van. A nehéz idők arra kényszerítik, hogy a húszas évei végén átértékelje addigi életét. Habár mindig két kanállal falta az életet, most a férfiaktól is igyekszik távol tartani magát. Pech, hogy egy fogadáson beleütközik a jóképű Balogh Györgybe.

Majori Ádám, az angyalarcú rosszfiú, aki mások becsapásával keresi a kenyérrevalót. Élete mindaddig gondtalan, mígnem egyik megbízása hatására ráébred: tetteivel amellett, hogy borsot tör mások orra alá, akár az életüket is kockáztatja. A felismerés hatására a férfi új életet akar kezdeni, de az nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt elképzeli.

Lakatos Levente, a többszörös Aranykönyv-díjas szerző Szigor-trilógiája hatalmas rajongótábornak örvend. A szerző ezúttal a népszerű sorozat egyik mellékszereplőjének, Haraszti Évának szentel egy teljes történetet. A titkokkal, politikai összeesküvésekkel, illetve forró szerelmi jelenetekkel fűszerezett, őrült sodrású regény ismét magába szippant és nem ereszt."



Először is: nagyon szépen köszönöm a lehetőséget az előolvasásra! Nem gondoltam komolyan a kis szóváltást, de jól meglepődtem, amikor rám írtál Levente! : ) 

Legfontosabb tisztázni, hogy ez a történet NEM SZIGOR. Ez csak az adott univerzumot használja, hogy adjon egy kis pluszt nekünk. Főszerepben nem más, mint a szókimondó Éva, akit már a Szigor-sorozatban is szerettem, mert igazi „ami a szívén, az a száján” típusú nő. 

A történetünk időben nincs eltávolodva a zárókötet eseményeitől, épp a Jövőbálon hallgatjuk főhősnőnk elmélkedését, miszerint kicsit kiégett és nem igazán tud erről a holtpontról tovább libbeni, amikor egy igazán idegesítő hisztitől egy jóképű ismeretlen menti meg, akivel azonnal közös nevezőre jutnak. Vagyis mindkettőjüknek csípős a nyelve, mint a fene! Ez pedig a kötet legjobb része szerintem: annyira jók a párbeszédek, ahogy oda-oda kap egyik a másiknak és a címzett nem hagyja magát (általában Simlisünk az) és azonnal valami még jobbal visszavág. Természetesen ehhez hozzájárul az is, hogy izzik a levegő és természetesen a hálószobában kötnek ki, ahol eddig életük egyik legjobb egyéjszakás kalandját élik át - még ha nem is úgy alakul, ahogy azt tervezte Éva: a fürdőben döbben rá, hogy bizony a korábban elhárított hisztikirálynő szobájában történt a vad szex és a partner még el is tűnt, mire kijött a fürdőből. Azonban elejtette a jogosítványát és kiderül, hogy nem Balog György, ahogy az este bemutatkozott, hanem Majori Ádám. Ha ez nem lenne elég Éva dühösen elhagyja a tett színhelyét és Lizába botlik, aki közli vele, hogy jó pár vendéget kizsebeltek. Főhősnőnk gyorsan összeteszi a képet és el is nevezi Simlisnek az éjszakai lovagot. 

Természetesen a két szereplő ismét találkozik, de mielőtt még valaki egy sima szerelmi történetre számítana azzal közlöm: Igazi Lakatos Levente történetet kaptunk, ez nem csak erről szól. És nem csak a szexről, mint azt sokan feltételezik róla (szégyelljétek magatokat, előbb illik elolvasni! *shame*) .

Igen jó döntés volt, hogy váltott szemszögben olvashatunk a történésekről, nem csak Éva, hanem Ádám érzéseit is megismerhetjük, valamint Ádám múltját is, ami be kell hogy valljam, teljesen lenyűgözött! Nagyon szépen kitalálta Levente, nem csak úgy odadobott egy karaktert, mondván “úgyis csak egytörténetes lesz”. Nelli a történet másik erős női személyisége egy igazi áspis kígyó - szintén köszönet érte, mert ez a valóság, nem csak csupa kedves emberek vannak a világon, ezt nagyon sok könyvíró elfelejti és minden csak rózsaszín hab.

“Tudod, a Bibliában is Éva vitte bűnbe Ádámot. Most sem lenne másként.”

[Forrás: Lakatos Levente FB]
Ó, igen! Mondhatnánk ezért, hogy sablonos hogy Ádám és Éva a két szereplő, de annyira adta magát az egész (Levente osztotta meg ezt az infót), én pedig csak jót mosolyogtam rajta. A történetet tovább szemlélve megjelenik a korábbi rablás okán Fényes Laura is a színen, akit már kifejezetten hiányolok! (Dr. Lengyellel mi a helyzet? Azt nagyon szívesen olvasnám ám tovább!) Éva ugye tudja, hogy a Simlis keze volt a dologban, de védi a seggét, bármennyire is látszik Laurán, hogy sejti, hogy tud valamit. A történet egyébként egyetlen hetet ölel fel, mégis annyi minden történik, hogy kapkodjuk a fejünket. Az elején kis aranyosan indulnak a dolgok (persze, a szenvedélyes szex az aranyosnak számít), majd bejön a képbe Ádám munkája és egy gyerekrablás is - aminek a végére járunk a könyvben, de leesett állal olvastam a megoldást. Már ha csak egy kis erotikával fűszerezett könyvet keres az ember, amiben van valami mondanivaló, akkor is megéri megvenni! 
Egy fontos dolgot jegyeztem fel (a sok kicsi mellé): épp dohogni akartam a későbbi értékelésemben, hogy mi az, hogy pár nap után azt mondjuk, hogy “szeretlek” meg ilyenek, és ahogy erre gondoltam a következő oldalon maga Éva magyarázta meg, hogy igenis létezik a “szerelem első látásra” és a gyors szerelembe esés, bármennyire is hihetetlen. (Bár, ha Niitaa-ra gondolok… azért mégsem annyira :) ) 

Bevallom, hogy nekem a legjobban a vége tetszett, amikor már túlvoltunk a szereplők megismerésén és beindult a magán nyomozósdi - minden tiszteletem a Tied Levente, hogy ilyeneket vagy képes kitalálni és megalkotni! Ledöbbentem a Marci-szálon, és külön öröm volt, hogy Lizáék sem voltak teljesen kihagyva a történetből. A karakterekről pedig csak annyit, hogy Éva túlzottan is hasonlít rám. Többször, mint illett volna, magamra ismertem (támadással reagál a számára kellemetlen szitukban; kapcsolat esetén hiába szól be a másiknak, az nem törődik vele, mert nagyon jól tudja, hogy az egész csak cirkuszolás, stb.); de például a se szoknya, se rózsa is tipikus nálam! Ezen pedig, ahogy túlléptem, azon kaptam magam, hogy mindjárt itt a könyv vége én meg egy nap alatt túlestem rajta… és bevallom nektek, kedves Olvasók: mikor megkaptam a könyvet, akkor Levente már közölte, hogy nem fog nekem tetszeni a vége. Nos: IGAZAD VOLT. Ahogy a vége jött nem elég, hogy elhomályosult szemmel olvastam (az idegtől, hogy miiéééért teszi ezt velem Levi); de még összeszorult a szívem Éva zárómondata után. 

Egy biztos: nagyon jó volt, élveztem, egyértelműen örülök, hogy Éva is kapott külön történetet egy ilyen remek Simlissel az oldalán… és a könyv óta ha kávéztam mindig kajánul vigyorogtam, mert az egyik legjobb jelenet (kettő is szerintem) a kávéhoz köthető. 

Ráadásul a jó hír: a Simlis december 7.-én már megjelenik! 
És Levente még egy részletet is megosztott a rajongókkal! IDE kattintva elolvashatod!


Műfaj: erotikus, kortárs
Korosztály: 18+ évesek
Terjedelem: 400 oldal
Kötés: puhatáblás
Írta: Lakatos Levente
Cím: Simlis (Történetek Szigor világából)
Kiadó: Libri
Megjelenés: 2018. december 07.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.