B.B. Vayk - A vízgömb

2018. december 3., hétfő

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg:
"Abban ​a korban, amikor a Természet Fenséges Erői – a Nap, a Szélkirály, az Éjszaka vagy akár a Felhőkirálynő – még felbukkannak a föld felszínén, fellángol az ősi háború Tűz és Víz között. Tűz, mind között a leggonoszabb Természeti Erő, elrabolja Víz legféltettebb kincsét. Ezzel a felhők birodalma elveszíti a vízfakasztás képességét: felborul a Természeti Erők ősi egyensúlya, és pusztító szárazságra ítéltetik az emberek világa. Mindeközben Robert Ground, egy fiatal halandó békésen éli unalmas mindennapjait egy egyszerű faluban. Aztán egy napon minden megváltozik: Tűz az ő életét is feldúlja, és elvesz tőle mindent. A fiú útra kel, hogy megtudja, miért. Társául szegődik egy gyönyörű lány, akiről Robert nem is sejti, hogy valójában a legkegyetlenebb tűzfajzat, aki kegyvesztetté vált uránál, és sötét küldetést vállalt, hogy bizalmát visszanyerje. Vándorlásuk során rejtélyes lények kísérik el őket, akikkel együtt bejárják a Természeti Erők világának legfényesebb és legsötétebb vidékeit. És miközben kirobban a fekete láng pusztító háborúja, Robert nem csupán a legfőbb gonosszal találja magát szemben, de megismeri múltjának hihetetlen titkát is."


"Hiába ér bármilyen öröm, ha nincs, kinek mosolya a tiéd mellett ragyogjon."

Az internet legjobb dolga - az online animenézés mellett - hogy sok érdekes információt megtudhat az embert. Például, hogy van egy anyuka, aki írt egy fantasyt, külföldön oda meg vissza vannak érte, itthon meg azt sem tudják, hogy kicsoda. Ismét a magyarok lennének hálátlanok a sajátjukkal szemben? Vagy a külföldiek "agyonhype-olják" csak? Ennek jártam én utána azzal, hogy fogtam magam, és egy Moly-os kihívás keretében sort kerítettem erre a könyvre.

Robert Ground éli mindennapjait egy kis falucskában, ahol édesapjával a világhírű Ground-rózsákat termesztik. Úgy bánnak a különleges növényekkel, mintha a legtörékenyebb és legbecsesebb szerelmük lenne. Az ifjú Robert egy igazi fess legény, aki a mának él. Semmi terve nincs, szereti az életet, a lányokat hajkurássza - egészséges keretek között - s mindemellett szeret a szomszédos falu kocsmájánál vívni az emberekkel. Az apjával évekkel korábban elhidegültek egymástól, pontosabban az anyja halála óta nem nagyon érintkeznek. Mindaddig nem is sejti Robert, hogy az apja mennyire szerette, amíg egy nap meg nem jelenik a Tűz maga, s meg nem öli az apját. Ekkor már világossá válik a fiú számára, hogy semmit sem tudott a szüleiről. Hogy ez ellen tegyen útra kell, s megdöbbentő dolgokat tapasztalt. Olyat, amit senki emberfia nem látott és élt át még. De vajon kicsoda is Ő valójában? S miért olyan különleges ember?


Egy teljesen komplex és átgondolt történetet kap az Olvasó. A dolog érdekessége, hogy az írónő magyar, s nem mellesleg kétgyermekes anyuka. Egy interjú kapcsán bukkantam rá a könyvre, miszerint van valaki, akit odakint imádnak az emberek - csak szokás szerint itthon semmi figyelmet nem kap. Ekkor felvettem a várólistámra a könyvet, majd jött egy szeptemberi kihívás felkérés, hogy ebben a hónapban olvassuk el ezt a könyvet. Én megtettem, és őszintén mondom: nagyon élveztem! Sajnos nem tudtam kézzel fogható formában is megszerezni (ellenben karácsonyra kérni fogom, mivel ez trilógiának készül, s én meg mániákus gyűjtögető vagyok), így lassan haladtam az olvasással mert szétbontotta az a hülye program a sorokat.
Ezt leszámítva elvarázsolt a világ, amit B. B. Vayk, alias Beatrix alkotott. A karakterek egytől egyig kidolgozottak és teljes mértékben átgondoltak, felépítettek; a világokról nem is beszélve! Mindennek meg van a maga funkciója, szerepe és helye a Természeti Erők világában. Számomra mosolyogtató volt a felismerés, hogy a magyar népmese és mondavilág mennyire visszaköszön ebben a kötetben. Sosem olvastam olyan külföldi fantasytörténetet, amiben az ilyen természeti dolgok így jelentek meg, vagy egyáltalán képesek voltak élettel megtelve beszippantani a világukba - mint ennél a kötetnél.

A történet tehát csodálatos, magyar népmesék hangulattal, pláne, hogy főhősünk megy és mindenkit legyőz, hogy a végén övé legyen a fele királyság meg a leány keze. Térjünk is rá a karakterekre!

Marian [Forrás: Kelly és Lupi olvas]
Robert Ground egy teljesen normális fiatal legény, aki legszívesebben mindig azt csinálná, amihez épp kedve szottyan. Hajkurássza a lányokat, kardozik, semmi gondja nincs. Kivéve az, hogy szomorú múlttal rendelkezik. Ezzel meg is kaptuk a titokzatos főhősünket, akit én személy szerint annyira nem kedveltem meg a történet során. Talán a következő kötetben jobb lesz, nekem annyira egyszerűen ment számára minden, hogy úgy éreztem, ez már túl könnyű.

A másik oldalon ott van Marian. Istenem, az a lány! Számomra Ő volt a történet igazi erőssége. Pláne, hogy csak a legvégére mondhatjuk azt, hogy a Jó mindig győzedelmeskedik és a Gonosz megsemmisül. Bár itt még csak nem is húzhatjuk rá teljesen ezt a sablont! Épp ezért is volt annyira jó. A négy nagy ellentétpárt képviselő erők - Nap, Éjszaka, Tűz és Víz - remek karakterek, akik egy egész birodalom felett uralkodnak, vagy csak együtt élnek az "alattvalókkal". Ha az embernek nem lenne esetleg elég fantáziája ahhoz, hogy vajon hogyan is nézhetnek ki a szereplők, akkor ajánlott a honlapot megnézni, mert a galériában az írónő keze által megalkotott rajzokon Ők köszönnek vissza ránk. (Marian♥) Az a vicces, hogy Napot pontosan ilyennek képzeltem, Tüzet meg kevésbé csúnyának, de így is nagyon jó. Még a lények kinézetére nagyon kíváncsi lennék, vagy akár a napókra, de nem kell aggódni, mivel Beatrix trilógiát tervez, s megsúgta, hogy lassan de biztosan érkezik a második kötet, sőt, a harmadik is folyamatban van már! 

Mindent egybe vetve nekem nagyon tetszett, és mindig örülök, hogyha magyar vonatkozást olvasok egy jó könyvben, s meg is tudok lepődni, hogy ilyen jót egy magyar író adott ki a kezei közül. Nálam Robert karaktere csak a végére lett szerethető, ezért is járt a fél pont levonás. Bátran ajánlom mindenkinek, akár szereti a fantasyt, akár nem - itt meg fogja szeretni.



Műfaj: fantasy, mágia
Korosztály: 16+ évesek
Terjedelem: 482 oldal
Kötés: puhatáblás
Írta: B. B. Vayk
Cím: A vízgömb (A fekete láng ura 1.)
Kiadó: BV Service
Megjelenés éve: 2012

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.