Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi 3. - Egyedül

2018. július 19., csütörtök

A borító [Forrás: Moly]


Fülszöveg:
"Reni alig várja, hogy a nyári szünet után viszontláthassa osztálytársait, és persze főleg Cortezt… Tizedik első félévében azonban egyre több problémával kell megküzdenie: Arnold külön utakon jár, Virág szerelmes lesz (és ezúttal nem egy tinibálványba), Kinga újabb és újabb mániákkal áll elő, na és Cortez… 
Mindeközben továbbra is pörög az élet a Szent Johannában: új kihívások, új események és új balhék követik egymást…

„A könyv különlegessége, a piacon való egyedisége mellett, Leiner Laura jó humorú, hiteles, gördülékeny stílusa. Átlagos fiatalok életéről számol be kedves, empatikus hangon.” 

www.ekultura.hu"



Isteni meme-ket találtam, ez szerintem egyébként mindenkinek
ilyen jelenete volt [Forrás: weheartit]
Számomra a legnehezebb kötet. Legalább négyszer olvastam (legalábbis az utolsó három kölcsönző én voltam a könyvtárban), szóval nem elég, hogy mazochista vagyok, de valószínűleg perverz is, mert most újra nekiugrottam és csak úgy faltam a sorokat. Borzasztó, de meg kell mondanom az igazat: elért a mánia, innentől kezdve csak a darálás fog menni – de közben nem fosztalak meg benneteket a remek értékelésemtől Drágáim!

Ahogy a cím is sejteti: ez nem épp a legvidámabb része a sorozatnak. Persze, az eleje a szokásos: elkezdődött egy új tanév, immáron 10/b-sekként élhetik a mindennapokat a suliban. Virág még mindig emó, Cortez meg még mindig menő, Renáta pedig még mindig csak egy könyvmoly. Ellenben ahogy haladunk a történettel úgy robban a hír: Cortezék bandát alapítottak, szóval a menőség faktora igencsak kiégette a maximumot. Mindenkinél beindult a fantázia, mi? Azt hittétek! Ugyanis felbukkan kedvencem, Viki, a punk lány. Aki menő, vagány és olyan, mint Avril Lavigne (nojoke, a szőke-pink haj meg Reni leírása tényleg Avril koppintás, néha egy-egy modellre illő ruhával kombinálva), aki nem mellesleg Cortez barátnője. Nem láttad jól, mi? (Jó, aki ezt olvassa az úgyis legalább kétszer kiolvasta az egész sorozatot, szóval kinek magyarázok?) 

Dave téli szettben (jézus szerelmes vagyok)
[Forrás: Pinterest]
Igen, bizony, eljött a sírás ideje, Reni éjszakákat bőg át, mert Cortez nem vár rá. És akkor itt álljunk csak meg egy unikornispukkanásnyira: mégis mi a fenéért bőgünk? Jó, persze, egy estét rászánhatok, anno nekem is szarul esett, hogy az a srác, akivel hülyültünk, meg ilyenek egyszer csak fogta magát és összejött mással. De egyáltalán nem volt jogom kiakadni, ugyanis: nem jártunk; szabad ember; nem tettem semmit az ügy érdekében, mégis miért lepődtem meg? Nos, Renáta, segítek: TE IS EZT CSINÁLTAD. Semmi, de semmi közöd nincs Cortezhez, de sírtunk, mint állat. Nem értettem, de mindegy is, tiniként jobban átjött a világfájdalom. Aztán ott van Virág és Dorián emószerelme. El sem hiszem, de bevallom: anno én is voltam emós, de csak a divatfajta. Szerettem a feketét feketével, a kockás övet (tök jó ki lehet szedni ezeket), a suttyósapkát és társait. És ezzel el is lehet vonatkoztatni az emókról és foglalkozzunk azzal, hogy Dorián egy igaz manipulátor rosszakaró karakter. Nem is emlékszem, hogy volt-e szereplő bárhol, aki csak úgy létezett és kb. két mondatot szólt az egész sztoriban és mégis ennyire utáltam. Pláne, a vége miatt. És a vége, nos… a szülői reakció hihetetlenül hatalmas baromság. (Teljesen random nem értés: Reni kabátját miért nem váltották vissza tegnap?)

Szóval, aki nem olvasta az most tényleg hagyja abba az értékelésem figyelését, mert olyan spoileres, mint a fene!

Ricsi (eredetileg pedig Brooklyn Beckam)
[Forrás: Daily Mail]
Tehát ugye miután sírva hazamegyünk jön a szemrehányás: és minden Reni hibája. De kérdem én: miért? Kezdjük azzal, hogy 15-16 évesek, és alig akarják őket elengedni koncertre, aminek éjfél előtt vége is lenne – hatalmas f#szság. Aztán amikor megtörténik a baj, nem elég, hogy Virág eltűnik, de még Cortezt riadóztatjuk, aki meg valamilyen oknál fogva úgy dönt, hogy „jó próba” lesz Reninek, hogy most engedi a csókot, vagy sem? (El sem tudom képzelni egyébként, mennyire romantikus lehet Cortez, ha így jutott eszébe, amikor Renáta szétfagy és szét van bőgve a feje. Bleh.) És akkor ugye a szülők: nem elég, hogy net-, mobil-, és tv-korlátozás lép érvénybe, de nem engedi anyuka, hogy felvegye a telefont. Tény, hogy rohadt nagy büntetés, mert miatta lett még egy év szenvedésünk, de ha ránéz, látta volna, hogy Cortez csörög, legalább felveszem és annyit mondok, hogy „csalódtam benned Cortez, Reni pedig büntetésben van”. De mondom, így tényleg, még heppi end lett volna.

Viszont ha ezt levonom, tényleg az egyik legdühítőbb kötet volt számomra és az igazi „nemszeretem” kategória. Ettől függetlenül azért sikítófrászt kaptam anno, amikor olvastam, hogy „úúúúúristen, megcsókolta”, és nem volt meg a folytatás a könyvtárban még. Felszaggattam a parkettát is! Szóval eléggé vegyes, innentől már csak jobb lesz minden. Majdnem minden.

Karakterbemutatás, utolsó felvonás: A Balhés Négyes


Zsolti, egyéééél [Forrás: Stuff]
Felmayer Dávid: Alias Dave, a kütyübuzi. Azon kívül, hogy túl sokat képzel bele a dolgokba és hogy internetfüggő sok vizet szerintem igazán nem zavar – jelenleg, a folytatásokban viszont több szerepet kapott, aminek nagyon örülök, mert Renáta valahogy nem sokat mesélt róla könnyfoltos naplójában.

Nagy Zsolt: Imádom! A tipikus osztály bohóca, aki a testi hibáját (kövééééér) a humorával ellensúlyozza. Imádom, hogy milyen gusztustalanságokat képes megenni és hogy konkrétan az elmúlt három kötetben végigettük egy kisbolt nasi kínálatát.

Pósa Richárd: Laura fiú énje, legalábbis, ami a zenei stílust illeti. Igazi hörgős, zúzós metál, nu-metal – amit mondjuk Laurából nem is néztem volna ki, de ugye hatalmas Korn fan, akárcsak Ricsi. A másik menő srác, vagyis idősebb menő srác (hogy pontos legyek), az osztályban, és azon kívül, hogy deszkás és Cortez legjobb barátja… nem tudunk róla semmit. Még az adatlapok alapján se!

És a legfontosabb, akit direkt, igen – direkt, a végére hagytam:

Antai-Kelemen Ádám: alias Cortez. A menő srác, menő cuccokban, aki deszkázik és akinek az egészet köszönhetjük. A csodás mosolyának, a szép szemének, a majdnemfeketedemégbarna hajának és annak, hogy Renáta a felszínességen kívül semmit nem tud róla. Azon kívül, hogy diplomata gyerek és három nyelven folyékonyan beszél. És, ráadásul olyan bunkó tud lenni néha, mint én, amikor direkt bántani akarok valakit. Juj.

Sajnos nem tudom ki ez az ijfú titán, de elfogadottnak minősítem Cortez ilyentén elképzelését,
a Moly.hu közössége is :D [Forrás: Moly]




Műfaj: ifjúsági, romantikus,
Korosztály: 14-99 évesekig (bárkinek!)
Terjedelem: 458/488 oldal
Kötés: puhatáblás
Írta: Leiner Laura
Cím: Egyedül (A Szent Johanna Gimi 3.)
Kiadó: Ciceró, L&L
Megjelenés éve: 2010/2016

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.