Kresley Cole: Endless Knight - Végtelen lovag

2018. július 3., kedd

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg: 
"Néhány évszázadonként eljön az idő, amikor a tarot kártya lapjai életre kelnek, hogy megküzdjenek egymással, életre-halálra. 

– Minden játékban végzett velem? 
– Nem mindben. De a Lótusz Hölgye akkor is meghalt. 
– Vagyis mások öltek meg… Nyertem már játékot? – Azt kívántam, bárcsak ne tudnám meg. – Hányszor? 
Matthew habozott. 
– Többet, mint bárki más előtte. Vagy azóta. 
Akkor gyilkosságban rekordtartó vagyok. Nem csoda, ha Selena annyira aggódik, amikor új Arkánumokkal találkozunk. Mindenkinek rám fáj a foga. 
– Ki kapott el? 
Matthew a kezét nézte. Téma lezárva. 
– Akkor azt áruld el legalább, hogy a Halál hányszor kapott el! 
– Ez a Halál? Az utolsó három játékban kétszer. – Matthew barna szeme elkomorodott, amikor hozzátette: – Gyakorlat teszi a mestert. 

Tegyél fel mindent egy lapra!"

És igen! Az első kötet hisztije után (plusz megszabadultam tőle fizikai valójában) bevállaltam, hogy elolvasom a folytatást is. Reméltem, hogy jobbat kapok és inkább Kresley-féle olvasmány lesz, mint egy idegesítő tiniregény. Eredmény? Nézzük hát!

Pontosan ugyanúgy folytatódik a regény, mintha csak lapoztam volna egyet az első kötet végén. Ez nagyon jó, mert jelzi számomra, hogy folyamatosságot kell tekintenem, nem hagyunk ki semmi lehetőséget arra, hogy tovább folyjon a történet mocskos folyója. Jobb lenne egyébként, ha esetleg mellékelnének egy térképet a kötethez, mert én szívesen követtem volna szemmel (vizuálisan), hogy honnan jutottak hova (tudom, Google, de kényelmes típus vagyok, nem tart sokba!). És jelölték volna rajta, hogy hol volt Finn rejteke; a kannibálok földje, meg hol van Nagyi pontosan.

A halál lapja [Forrás: Deviantart, Poisoncage]
És ha már Nagyi, akkor a célokat és a karaktereket szeretném újra elővenni. Evie amilyen ígéretesnek tűnt az első rész végén, annyira elhagyta magát (ismét) a második rész elején. De (!!) ez javult! A végére már láttam benne a Császárnőt is, akiért az egész lenne és köré épülne a sztori. Valamelyik köré, nekem teljesen mindegy lenne, ugyanis ahogy a Halál, jómagam sem tudok mit kezdeni ezzel az önző döggel. Evie még mindig szánalmas lény, Császárnő pedig badass és rá várok, hogy igazán átvegye a szerepet. Erre valószínűleg egy jó darabig nem kerül sor sajnos.
Viszont ha már megemlítettem szeretném le is írni: Halál egy nagyon jó karakter! Végre, aki nem csak egy picsogó kisgyerek (mint megtudjuk 23 éves +-600-700), hanem egy komoly háttérrel és anyagiakkal rendelkező magányos lovag. Igazából onnantól tetszett a sztori, hogy kiderült az árulás és Halállal kellett tartania Evienek. Innentől végre érdekes volt, az egymással felesők pedig néhol mosolyra késztettek a csipkelődésükkel.

Nyilvánvalóan a történet két legkiemelkedőbb pontja az erotika körül forgott. Amikor megtörtént, ami várható volt az első kötet történései után felröhögtem és megjegyeztem: „szűzoltó barátosném visszatért!”. Igen, Kresley anyánkat így becézem a Halhatatlanok alkonyat után sorozat miatt. (Aki olvassa, tudja, hogy miért gondolom így…) Ez a kötet elején volt, ami nekem kicsit kamuszagú volt, olyan meggondolatlan Evie részéről. Kár, hogy nem hallgatott a jó pajtásunk Halálra. De legalább ez visszaköszönt vele is a vége felé. Itt megint sajnálkozom, hogy érdemi szex nem történt, mert Evie megint egy hülye picsa volt. Komolyan, úgy kinyírnám ezt a p*csa felét, maradjon inkább vörös boszorkány. Amúgy is szeretem a vörös hajszínt, menőbb, mint a szőke.

De valami tényleges jót is említek akkor a történetből: a táncos csábítás elég jó volt. Az még illett is ehhez a bamba jószághoz, szinte láttam, ahogy izzad a lovagunk. Mondom: sajnálom, hogy nem történt (még) érdemi kapcsolat közöttük. Viszont úgy fest, hogy a múltban nagyon durva dolgok történtek (ezt a spoilert még a spoileres bejegyzésemben sem írom le), amiért kíváncsi vagyok a folytatásra. Ez a kötet összességében sokkal de sokkal jobb volt, mint az első. Tehát: idén jöhet a folytatás!


Műfaj: fantasy, disztópia, young adult
Korosztály: fiatal felnőttek, felnőttek
Terjedelem: 376/374 oldal
Kötés: keménytáblás; puhatáblás, kartonált
Fordította: Szoboszlay Anna
Írta: Kresley Cole
Eredeti cím: Endless Knight (The Arcana Chronicles 2.)
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Megjelenés éve: 2013
Magyar kiadás: 2017

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.