Buglyó Gergely: Oni - A néma város

2018. május 18., péntek

Fülszöveg:
A borító [Forrás: Gabo]
"„Nyugodt ​szívvel kijelenthető, hogy végre ígéretes, olvasni érdemes, rendkívüli tehetséggel bíró új magyar ifjúsági szerző született.” 
Böszörményi Gyula, az Álomfogó-regények szerzője 
Áron és testvérei felvételt nyertek az Altare Tertium tagjai közé: vállalták a feladatot, hogy segítenek megóvni a Meratánok harmadik oltárát, amely utolsó kapocsként tartja össze a valóság szövedékét. Ehhez meg kell fékezniük az Arctalan Kóborlót, aki Anna lelkének mélyén lapul. De ha a Tertium tényleg nemes célért küzd, miért őriznek titkokat újdonsült tagjaik előtt? Miért nem fedik fel Annának a jóslatot, amelyből kiderülne, micsoda valójában a Kóborló? 
Áronékat már nem éri meglepetésként, ha számító Virrasztókkal, eszelős Onikkal vagy más szörnyekkel kerülnek szembe, de csakhamar be kell látniuk: ha tényleg tudni akarják az igazat a Kóborlóról, akkor még a legendás Néma Város meglátogatásától sem riadhatnak vissza. 

Az ötletekben és fordulatokban gazdag regény az Oni: Szürke vérrel elindult fantasy-trilógia második kötete."


Anna [Forrás: Pinterest]
Gyorsan tudok válogatni a könyvtárban, ha akarok. Először három könyv, majd hirtelen megérkezik még kettő előjegyzés és voilá! Máris öt könyvem áll otthon és azt sem tudom, hogy hova kapjak, mert egyik hamarabb lejár, mint a másik – és természetesen van, hogy épp nincs kedve ahhoz az egyhez, amelyik szinte egy hét múlva lejár. Igen, én is elcsúsztam egy picit, ezért is vettem csak előrébb ezt a folytatást és most már pergetnem kell a harmadik részt is!

Most, hogy túl is estem a saját drámámon, rá is térnék a történetre. Az események ott folytatódnak, ahol az előző rész végén abbahagytuk: a Fekete testvérek, Anna és Feri Barathumban maradtak, előbbiek, hogy edzenek és tanuljanak a saját fajtájukról; Anna nyilván azért, mert ott a másik, Feri meg… meg Feri. 

Nála most kissé átestünk a ló túloldalára, és a Zafír szemes butaságát sem igazán értettem, mert ettől még nem lett fontosabb tagja a csapatnak. És azt sem értem (vagyis remélem, hogy nem azért, amire én gondolok), hogy Lili miért nem tudott neki jó párszor visszavágni? Annyira sablon szövegekkel lehetett volna lealázni, de nem… inkább „elhallgatott”. 
És akkor maradjunk a karaktereknél: Nátán emberibb lett, aminek mindenképp örültem; Anna a másik főszereplőnk, aki végre rászolgált arra, hogy annak is nevezzem, nem csak úgy sodródott az eseményekkel, hanem Ő irányította [spoiler!]dehogy, ez a végén kiderül, hogy csak megengedték, hogy ezt higgye[spoiler vége!]); és végül Áron. Te húgyagyú Te! Tetszett ez a minimális romantikus próbálkozás, sajnálom egyfelől, hogy nem esett meg még egy csók sem; másfelől viszont örülök, mert ennek a könyvnek/sorozatnak pont ennyi elég! Nem érzem feltétlenül azt, hogy nem tenné tönkre, hogyha dúlnak itt a lámur. 

Tűz talizmán a Wicca kultúrában
[Forrás: allwicca.com]
Történetileg talán megint ugyanaz, mint az első rész – nehezen indul be az egész. De aztán engem is megint elkapott a gépszíj és hipp-hopp: máris a végére értem. Annyira nagy katarzis és meglepődés nem volt most, mint az első részben, lásd az áruló már a felénél lebukott; és a Néma várostól valahogy többet vártam volna. A leírás jó volt, néhol túl kacifántos, azokat nem tudtam pontosan elképzelni, hogy hogyan is nézhetnek ki egyes dolgok. Viszont megint megugrott a felesleges karakterek száma, inkább meg sem próbáltam megjegyezni őket, úgyis visszatérünk Baramuthba, akkor meg nem számítanak (és igazam is lett). 

Szóval folytatásnak jó volt, pláne, hogy izgalmas dolgok derültek ki Anna másik feléről és a Fekete apukához is egyre közelebb kerülünk. Fénypontnak a talizmánokat emelném ki, azokat nagyon bírom (a fém típusú tetszik meg a tűz a legjobban); mélypontot pedig nem tudok kiragadni. Gyengébbnek éreztem, mint a kezdő részt, de remélem, hogy a harmadik nem fog csalódást okozni – pláne egy ilyen cliffhangeres befejezés után.



Műfaj: fantasy, ifjúsági
Korosztály: 14-16 évesek
Terjedelem: 362 oldal
Kötés: füles, kartonált
Írta: Buglyó Gergely
Cím: A néma város (Oni-trilógia 2.)
Kiadó: Ciceró Könyvstúdió Kft.
Megjelenés éve: 2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.