Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok

2018. április 18., szerda

A legjobb borító a sorozatban [Forrás: Moly]
Fülszöveg: 
"1900 ​ősze. 
Budapest székesfőváros a perzsa sah látogatására készül. A titokzatos keleti uralkodó teljes udvarházával egyetemben járja be Európát, mindenhol rendkívüli érdeklődést, sőt rajongást váltva ki.

Rudnay Béla rendőrfőkapitányt azonban egészen más nyomasztja: számos olyan gyilkossági ügy aktája hever az asztalán, amit a legkiválóbb detektívjei sem voltak képesek felderíteni. Vajon a ferencvárosi szatócs miért ölte meg a Bécsből öngyilkossági szándékkal Budapestre érkező festőt – a frissen alkalmazott cselédlány miért mérgezte meg úrnője édesanyját, akit addig sohasem látott – a hamburgi kémiatanár miért utazott Triesztbe, hogy ott a vonaton lelőjön egy általa sohasem látott, tízéves kisfiút? A minden lében kanál Hangay Mili kisasszony és az ő morc bárója nyomozásba kezd, nem tudván, hogy életük máris veszélyben forog.

A Leányrablás Budapesten című, nagy sikerű regény folytatásában a szerző tíz valóban megtörtént, a korabeli sajtó által dokumentált esetre igyekszik fényt deríteni, miközben e szép, izgalmas, békebeli korban valóban élt személyek és valós helyszínek sorát szerepelteti. A nyomozás csak most veszi igazán kezdetét!

„Ez tényleg remek könyv, igazi minőségi szórakoztatás. Érdekes, izgalmas, hangulatos, olvasmányos. Remélem, lesz még sok része.” 
– meseanyu az előző részről, moly.hu"


HÁT, HOGY LEHET ÍGY VÉGE?
(Plusz infó: mire ezt megírom és megosztom, lehet, hogy az enyém lesz az 500. értékelés?)

Tisztelt Böszörményi Gyula!
Kalapom emelem Önnek! Hálával tartozom, hogy erőnek erejével vetette bele magát egy ilyen sorozatba és nem fogott ki Önön! A kötet végén szereplő levélre szeretnék reagálni egyetlen mondatnyit: a lábjegyzet kell. Én nagyon boldog vagyok, amikor hirtelen az előtte szereplő számot is felfogom, hogy már a kétszázvalahanyadiknál tartunk és rengeteg régi-új szót tanultam, csomó emberrel megismerkedtem… tehát még egyszer: hálám üldözze jóóóó sokáig!

Történet: Milli és Emma még mindig keresik egymást. Pontosabban Milli szeretné kideríteni, hogy az Ő drága testvére hogyan halt meg, de eközben mindenki kedvenc mufurc bárójával egy újabb felderítendő rejtélybe csöppennek. Időközben természetesen a megmenekülő Gerlice – aki immáron egy harmadik személyként, Kardos Cecíliaként született újjá Pozsonyban – is éli tovább életét, viszont még mindig üldözik. Ennek hatására tér vissza a székesfővárosba, ahol viszont a rossz környékre keveredik és bizony nem épp becsületes munkára kényszerítik másik három lánnyal együtt. És a történet saját magát görgeti tovább, nincs is szükség ennél több leírásra. 

A Lánchíd 1900-ban [Forrás: Old time Budapest]
Most már elemezzük akkor kicsit! Millit oda és vissza imádom. Annyira én vagyok, hogy azt szavakba nem lehet önteni. Jó pár belső monológjánál felnevettem, hogy ennél szebben én sem mondhattam volna meg a bárónak vagy más férfiaknak, hogy mit csináljanak a nézeteikkel és, hogy hogyan kezeljenek. 
Az eleje kicsit nyögve nyelősen indult nekem, de utána szokás szerint beszippantott, mint az első résznél. Valamiért ezzel a sorozattal már csak így vagyunk: lassan indul, de aztán csalódottan lapozom a semmit, mert véget ért egy hatalmas cliffhangerrel a könyv. AMI NEM FAIR! 
Amikor ezt befejeztem felsikítottam, hogy „így nem lehet vége, hol a harmadik részem?!”. Hát nyilván nem vettem még meg, mert lassan szoktam beszerezni a sorozatokat, plusz lassan tényleg rosszul érzem magam a függőségem miatt. (nem)

A Visy lányok a Vigadó térnél [Forrás: Fortepan, SZM]
Az Emma-szál annyira nem hozott lázba. Érdekes volt, ahogy a végén egybe fonódott az egész (ami várható volt), de szó szerinti facepalm-ot produkáltam, amikor [spoiler] Richárd találkozott Emmával és nyilvánvalóan ismerős volt neki – hasonlít Millire azt hiszem – és nem kérdezett rá, meg semmi. Aztán hazament és megígérte Hangay kisasszonynak, hogy ad1: ezentúl igaz bátyjaként fog viselkedni az Ő húgocskájának, (Itt azért megforgatta az én szívemben is a kést.) ad2: mindent belead, hogy kiderítsék mi is történt pontosan Emmával. (idióta.) [spoiler vége]

Szóval nem elég, hogy több mint 500 oldalon keresztül fejtegettük a különös gyilkosságokat, de a végén két ilyen momentum is történt én meg lejöttem az agyamról. A szívem sem bírja már az ilyeneket, halló! És mind szerény feminista (szerény, hahaha), köszönöm, hogy a kornak hűen „képbe hozta” a feminizmust is. Imádom a korképet, még ha 20 évvel el vagyunk maradva az én „igazi koromtól”. Alig várom, hogy beszerezzem a mellék sztorikat is!



Műfaj: krimi, 20. század, young adult
Korosztály: ifjúsági
Terjedelem: 558 oldal
Kötés: kartonált
Írta: Böszörményi Gyula
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó 
Megjelenés éve: 2015

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.