2019 - Évértékelés

2020. január 9., csütörtök

Sziasztok!
Lassan, de biztosan én is eljutok addig, hogy megcsináljam a 2019-es évről szóló összefoglalómat - már ami az olvasást érinti. Vagy egyébként minden mást is, de legfőképpen erre kell koncentrálni, elvégre ez a blog egy könyves rókavár, nemde? (Megint feleslegesen írok egy csomót, de ez ilyen, már megszokhattátok!)

Hozok nektek egy kis statisztikát, néhány tervet is megnézünk, hogy sikerült-e megvalósítani és hogy mik a tanulságok erre az évre nézve. Mondjuk még csak negyedike van, így kíváncsi leszek, hogyha jövőre ide jutunk, akkor ezt a bejegyzést elővéve mennyire fogunk nevetni, hogy semmi, de semmi sem sikerült - vagy épp minden.

Kezdjük a lényeggel, a Moly statisztikájával. Ahogy látszik, 2019 kemény év volt, hamarabb meglett az 50.000 oldal plecsni, mint a 300 könyves. Amire nagyon hajtottam az év végén, majd az utolsó napra lefrissült a Moly és meg is adta. Pedig valljuk be, mindenkinek az az álma szilveszterkor, hogy átolvassa magát az újévbe (majdnem sikerült, de sorozatoztunk végül).

Ez a 300 könyv lebontva azt jelenti, hogy átlagosan 0,8 könyvet olvastam el naponta; az a rengeteg oldal, ami végül 76 ezer feletti lett (jóisten), napi 208 oldalt jelentett. És hozzátenném, hogy nem szoktam itthon már újabban olvasni, csak ha már nagyon érdekel valami. Tehát mikor olvasok? Amikor utazom: reggel és este 45-45 perc, illetve hétvégente utazom páromhoz Pestre és még átszállok ott Dunakeszire - összesen úgy van másfél-másfél órám, és még hazafelé a buszon megint egy jó 30 perc vasárnap. Így hetente lesarkítva 660 percet, azaz 11 órákat olvastam hetente. Azért ez tök kevésnek tűnik és látjátok - mégis mennyit, de mennyit sikerült olvasni! :)

Moly statisztikám

A következő évre való tekintettel nincs semmi vágyam. Maximum az oldalszámos plecsnit szeretném és minimum 150-200 könyvet. A 300 könyvhöz nagyon sokat segítettek a mangák és a pár oldalas (70-90 oldalas) novellák, de ebben az évben igyekszem a várólistámat (főképp az otthon hegyekben álló olvastlanokat) csökkenteni.

Még pár statisztikai adat, mert megtanultuk, hogy nem csak helykitöltő, de elég jól néznek ki:
  • 304 elolvasott könyv,
  • 76.064 oldal,
  • 215 megszerzett könyv,
  • a könyvekre 2019-ben 251.697,- Ft-ot költöttem (semmit sem vettem teljes áron!),
  • a beszerzett könyvekből 149-et sikerült elolvasnom (Amit főztél, edd is meg! kihívást ismét elbuktuk),
  • egy nyereménykönyv még úton van felém,
  • átlagosan naponta 0,8 könyvet olvastam el,
  • átlagosan hetente 11 órát olvastam,
  • elindítottam életem első eseményét, ami 2020-ban fog beteljesedni.

És egy pár mondatot akkor magáról a blogról!


  • a mai nappal bezárólag (01.09.) 8.897 oldalmegtekintés volt,
  • 11 rendszeres olvasóm van,
  • legtöbben a moly frissből tévednek hozzám,
  • 88 összes bejegyzésből 32 történt idén,
  • a 10 könyv, amit el szeretnék még olvasni idén dologból 5 sikerült.
A bloggal kapcsolatosan nem szeretnék megígérni semmit. Mert jelenleg is benn áll kettő vázlat és anno nagyon megvolt a lendület, de aztán valahogy megálltam és toporgok. A semmit nem akarom kitenni, mint "értékelés", mert annak meg nincs értelme. TAG-eket bőszen töltögettem, ahogy tudtam; legjobban a bookhaul és várólista bejegyzések érdekeltek Titeket egyébként :) 
Idén Könyvfesztiválra és Könyvhétre is eljutottam, előbbin piszok hideg volt, utóbbin pedig meleg és sokat álltunk sorban... de megérte! 
Rengeteg Mollyal sikerült találkoznom élőben és beszélgettünk sorban állva, ajánékok cseréltek gazdát és rengeteg ölelést is kaptam Tőletek. Köszönöm, hogy vagytok ♥


És, hogy mit is tervezek ezen kívül 2020-ra? 

Könyvfesztivál a megjelenések/dedikálások függvénye; de a Könyvhétre fixen megyek ismét (Gabriella Eld új könyv, höhö). Könyves téren az önmegtartóztatás és spórolás évébe kezdtem; felállítottam magamnak egy 50 darabos éves limitet valamint minden elolvasott könyv után 100 Ft-ot dobok egy dobozba, amit aztán november végén lezárok és decemberben jól elvásárolok remélhetőleg :) (Tudom, hogy van 200Ft/könyv, de túl sokat olvasok én ahhoz, hogy ezt egész évben kivitelezhessem...)

Saját könyvek olvasottságát szeretném legalább 90%-ra felhúzni és még idén jó lenne megszerezni a Böszörményi Gyula kitüntetést [26/51-ben állok vele] (vagy épp Vavyan Fable-t, attól függ, melyiküket fogom előbb kezembe és szippant be). 

Blogon szeretnék azért heti egy bejegyzést kivitelezni, legyen az bármilyen, de életben tartsam ezt a kis csodát és mivel idén 2 éves lesz a blog gondolkodom egy nyereményjátékon is. Hogy végül mi lesz? Nem tudom. Egyelőre azt sem tudom, hogy mit akarok ebédelni, nem hogy év végén mi lesz a helyzet! (」゚ロ゚)」

Röviden ennyi lenne. Remélem Te is meghökkentél pár számon, ahogy én is, és néha azért mosolyogtál ezeket az elképzeléseket olvasva... :) 
További jó olvasást mindenkinek ;) 



1 megjegyzés:

  1. Jó kis összefoglaló. Elolvasott könyvek után én is szoktam pénzt bedobni :)

    VálaszTörlés

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.