Meiszner Krisztina: MásValaki problémája

2018. május 28., hétfő

A bimbis borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg: "A Bugyor a pesti éjszakai élet ismert helye. A fekete falakon Lugosi Béla-poszterek lógnak, a koktéllapon baljós nevű italokból rendelhetsz. 
„Vámpírok pedig nincsenek” – állítják a kocsmában dolgozók, mindez csak vendégcsalogató ötlet. 
Ám a pult mögött igazi vámpír áll. 
A jóképű, fekete humortat toló vérszívó épp a Jenő nevet viseli, és évszázadok óta a be nem avatkozásban hisz. 
Csakhogy a kocsma előtt találnak egy hullát, és ő is gyanúsítottá válik. 
Kénytelen cselekedni, és nyomozásba kezd, vajon ki zavarta meg a semmittevésben. 
Elindul az izgalmas kaland, amit hullák, titkok és szenvedélyes légyottok szegélyeznek. 
Ki a gyilkos? Ki az igazi barát? És mi van, ha a történelem lengőajtóként orrba vág?"


JENŐ! 

Le kell szögeznem az elején, kicsit tartottam, amikor megláttam, hogy ennyire ’alacsony’ a százalékos értékelése Moly.hu-n ennek a könyvnek. Majd úgy voltam vele, hogy csalódtam én már jó párszor csak azért, mert hittem, hogy „rossz”. Megint a fejem után mentem és teljesen megérte!
Jókat derültem egy-egy feleselésen, vagy abszurd helyzeten – és egyszerűen imádtam ezt a környezetet!

Lugosi Béla [Forrás: Filmtett]
A történet szerint vámpírok vannak, a világon bárhol megtalálhatóak, van egy szabályzatuk, és akiket éppen követünk Ők Budapesten vezetnek egy vámpírtematikájú kocsmát, név szerint a Bugyort. (Eredeti Lugosi Béla poszterekkel!) Főszereplőnk – kinek neve sokáig rejtély és minden percét megérte a várakozás – maga a tulajdonos, becses társa pedig a szemrevaló Valéria, akinek a nyelvét úgy 200 évvel ezelőtt felvágták, pedig akkor még nem is voltak női jogok. Azóta is tüzes a kicsike és imádom ezt a nőt! [spoiler]JENŐ![spoiler vége!] A karakterekre nincs panaszom. Egytől egyig érdekesek, egyediek és szerethetőek valamiért.

A történettel már inkább van egy kis bibi. Eléggé lassan indulnak be egyrészt a dolgok, másrészt a krimi szála annyira kidolgozatlan, olyan „nesze, semmi; fogd meg jól!” érzésem volt a végén. Megkaptuk a tettes nevét, és úgy-ahogy az indítékot is. Bár én ezt nem nevezném annak, ez ilyen alibi megoldásnak tűnt nekem. Kár érte, pedig tök érdekes lehetett volna, ha van esetleg egy erősebb (és akár folytatólagos) főgonosz. Szóval ez a szál egyáltalán nem jött be, sajnálom. Mindössze ezért vonok le egy csillagot, mert szívesen olvastam és mert [spoiler] JENŐ!![spoiler vége!]

Ja, és nyilvánvalóan plusz pont azért, mert [spoiler!]cigány vámpírokra is csak egy magyar tud gondolni. Zseniális volt, imádtam Őket! JENŐ!! Illetve a legutolsó mondat vitte a prímet.[spoiler vége]

Szívesen vennék egy folytatást is, de valami normálisabb borítóval, mert ezek a bimbók kiégették a retinámat is. 




Műfaj: fantasy, kortárs
Korosztály: fiatal felnőttek, felnőttek
Terjedelem: 408 oldal
Kötés: puhatáblás, kartonált
Írta: Meiszner Krisztina
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Megjelenés éve: 2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.