Jennifer L. Armentrout: The ​Return – Visszatérés

2020. március 28., szombat

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg: 
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

"A ​CSONTOS SEGGŰ VÉN MOIRÁK HALÁLRA RÖHÖGIK MAGUKAT…

Egy éve már, hogy Seth alkut kötött az istenekkel, és nekik adta az életét. Eddig minden tőlük kapott munka durva volt és véres – amivel neki nem is volt semmi gondja. Apollón azonban most valami egészen más feladattal bízza meg. Testőrt kell játszania, és a szabály: mindent a szemnek, semmit a kéznek. Csakhogy olyasvalaki számára, akinek egész életében gondjai voltak a szabályokkal, ezt nem is olyan könnyű betartani.
Josie el sem tudja képzelni, mit akarhat tőle ez az őrült, de nagyon szexi pasi. De nem sok jót ígér, hogy az otthonától távoli, épp csak elkezdett új életét Seth megérkezése a feje tetejére állítja, és egyenesen beledobja őt egy olümposzi méretű turmixgépbe. Josie-nak vagy teljesen elment az esze, vagy tényleg egy egyenesen a görög mitológiából megelevenedett szörnyeteg tör az életére.
Persze könnyen lehet, hogy mindennél nagyobb veszélyeket rejt majd az aranysárga szemű, titokzatos Sethtel való izzóan szenvedélyes kapcsolata.

MERT A TÖRTÉNELEM, ÚGY TŰNIK, MEGINT MEGISMÉTLI ÖNMAGÁT…"

Szeretem a mitológiát, ez tény. Legkedvesebb a szívemnek az egyiptomi és a görög mitológia, már ötödikesként elvarázsolt az egész, imádtam az isteneket, remek ábrázolásokat láttam, aztán sokkal később, már tinikoron is túl találkoztam a Percy Jackson sorozattal és ismét feltámadt a görög istenek iránti imádatom. Még jó, hogy ez a tárház eléggé kiapadhatatlan és még jó, hogy egy olyan írónő is eljátszott ezzel a gondolattal, mint Jennifer L. Armentrout.

Seth, a sokak által szeretett Cassandra Jean tollából :)
[Forrás: Tumblr]
A hölgy Magyarországon a Luxen sorozattal robbant be nálunk, mindenki (is) azt olvasta, amikor kijött, én meg nem értettem, miért annyira érdekes? Majd egyszer elolvastam az első részt, lerobbant a fejem a helyéről a végén és nem győztem kispórolni, hogy meglegyen minél hamarabb az egész sorozat. Ezt a kötetet pedig tavaly ősszel a raktárvásáron szereztem be szépséghibás példányként (fogalmam sincs, hogy mi volt a baja, talán picit megsárgult? Egyéb hibát nem vettem észre rajta...). Magamhoz képest kifejezetten hamar sort kerítettem rá, hogy aztán megdöbbenjek a vonaton, amikor olyan részekhez értem, amit a kis Vörös Pöttyös (továbbiakban VP) tinilelkem nem bír...

Konkrétan arra gondolok, hogy elég sok jelenet felnőtteknek való volt. Ugyebár a VP világa egyenlő a romantikus-fantasy tiniszerelemmel, amibe egy-egy csók szokott beleférni. Ehhez képest ez is ebben a sorozatban jelent meg, amit aztán később megbeszéltünk Deszyvel, hogy ebben az esetben ez el lett hibázva... aki olvasta, az tudja, hogy miért. Inkább Zafír pöttyös kategória, akárcsak a felnőtt Maas fantasy kötetek.
Ezt leszámítva a kötet gyönyörűen kivitelezett, csodaszépen mutatnak a fejezetek tetején megjelenő minták, viszont magával a borítóval nem vagyok elégedett. A hideg ráz ettől a kékes pasastól (aka Seth), és nem a jó értelemben. Szerintem kifejezetten csúnya, nem is ezért vettem meg, inkább Armentrout miatt adtam neki egy esélyt.

Már csak egyetlen hibát szeretnék kiemelni, és ez inkább a kiadó részére szólna: miért ezt adták ki előbb? Ennek a sorozatnak van egy előzmény sorozata, és hiába érthető anélkül is ez a sztori (elmagyarázzák konkrétan mi történt az előzőben), Nekem személy szerint zavaró volt a dolog. Konkrétan spoiler-hegyeknek tartom az ilyet, és nagyon szívesen elolvasnám a másik sorozatot, de egyelőre nem tudok róla, hogy ehhez megvették-e már a jogokat a KMK-sok. Sőt, ennek a folytatásáról sem tudok semmit, de érkezik két másik Armentrout könyv (Wicked és Till Death), szóval bízom benne, hogy esetleg ennek (vagy a másiknak is) hamarosan érkezik a folytatása magyarul! 

És akkor a jó dolgok: maga a történet és a csodálatosan pimasz Seth! Rég kaptam már egy ennyire jó fej férfi főszereplőt, aki egyébként cseppet sem tökéletes, mitológiai mivolta ellenére gyarló emberi hibákkal rendelkezik. A többi karakter is remek volt, csak a fránya előzmény sorozat lenne magyarul és sokkalta élvezhetőbb lett volna. Azt hozzá kell tennem, hogy megjelentek a kötelező meleg karakterek (ki kell mondanom, hogy a Csontváros óta minden valamire fantasyben megjelenik legalább egy meleg karakter vagy páros), és ezt ne vegye senki bántásnak - i-m-á-d-t-a-m őket! (funfact: az öcsém épp a mai napon kéredte meg, hogy a Netflixnél minden sorozatban ekkora téma a nemi identitás? mondom ezt úgy mondják szépen, hogy polkorrekt.)
És kicsit visszavetés volt a főhősnőnk. Túl elesett volt nekem és ráadásul túl sokáig tagadta a nyilvánvalót, ettől az elején kicsit még falramásztam és nagyon reméltem, hogy nem lesz végig ilyen. Hál' istennek megszokta végül a helyzetet (természetesen ehhez egy komoly tragédia kellett), és képes volt valami hasznosat is tenni. Kedvencem pedig az volt, amikor kijelentette, hogy edzenie kell. És hihetetlen jókat röhögtem néhány jeleneten.

Összességében kellemesen csalódtam, egyet bánok ugye, hogy előzménysorozat nélkül kaptam kézhez ezt a könyvet. De a jó hír, hogy a második kötet már a fordítónál van! ♥
Várjuk hát az újabb kalandokat, és reméljük, hogy a következő rész a megfelelő sorozatba fog kerülni már.
Molyon lehet ebben a zónában érdeklődni, elég sok kiadó szokott válaszolni :) [Forrás: Moly]


Téma: fantasy, antihős, erotikus, görög istenek
Korosztály: 16+ évesek
Terjedelem: 478 oldal
Kötés: puhatáblás
Fordította: Császár László
Írta: Jennifer L. Armentrout
Eredeti cím: Return
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés éve: 2015
Magyar kiadás: 2018


Amennyiben meg szeretnéd venni a könyvet, azt a kiadó oldalán meg tudod rendelni! 
Ne feledd: két könyvtől ingyenes a kiszállítás. ( ̄▽ ̄)ノ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.