Lakatos Levente: Aktus

2018. október 23., kedd

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg:
"A ​tragédia, amelyről egyikük sem tehet, mégis az árnyékában kell élniük. A kegyetlen igazság, amely mindkettejüket egyszerre roppanthatja össze. És a visszavonhatatlan ígéret, amely garantálja, hogy találkozásukkor fényderül a titokra. 

Anna, a húszas évei elején járó táncterapeuta életcélja, hogy segítsen sebzett lelkű embertársain. Lélektánc névre keresztelt kurzusának ajtaja mindenki előtt nyitva áll, ám a jóhiszeműségével visszaélnek. Egy este titokzatos fiatal férfi érkezik a foglalkozásra, megjelenése fenekestül felforgatja Anna nyugodt életét. Pedig ekkor még nem is sejti, hogy Richárd súlyos titka az ő múltját, jelenét és jövőjét is alapjaiban írja át. Szenvedélyes kapcsolatuk időzített bomba, amely azonban nem csak egyszer robban…

Laura, a rendőrség kötelékéből frissen kilépett, harmincas évei elején járó gyilkossági nyomozó önmagát és a boldogságot keresi. Felfedezőútján, amelyet a karizmatikus kriminálpszichológus, dr. Lengyel Dávid személye keresztez, egy több évtizedre visszanyúló gyilkossági üggyel szembesül. Laura ismét kénytelen különbséget tenni vélt és valódi vágyai között. Főleg az után, hogy végre találkozik a számára tökéletes férfival…


A dr. Lengyel-sorozat harmadik kötete birtoklási vágyról, bűnről és megbocsátásról szól – szigorúan 18 év feletti olvasóknak."

„A tragédiáink, a tapasztalataink, a benyelt pofonjaink határozzák meg a személyiségünket."

Anna [Forrás: Pinterest]
Ismét folytatódik Dr. Lengyel Dávid és Fényes Laura története. Csak ezúttal kissé változik a felállás: eltelt másfél év, főszereplőink azóta különváltak, sőt, önállósodni kezdtek. Laura magánnyomozó irodát nyitott, amibe kotnyeles anyja állandóan beleszól - ezt pedig a vehemens főhősnőnk nem nagyon bírja. Így fut össze Szentesy Róberttel, aki a megtestesült női álom.
A másik oldalon viszont feltűnik egy új páros, Anna és Anton. Ők képviselik a történet másik szálát, ami még tovább fog bomlani a későbbiekben. Egyből a történet csúcspontjába enged betekintést ezúttal az író: egy táncelőadás tragédiába torkollik, miközben egy perverz gyilkost kergetnek..

Eléggé kusza ez a kötet. Anton, Anna, Laura, Richárd - Ő az a négy ember, akik szemszögéből ismerhetjük meg a mostani történetet. Ebből igazából csak Richárd az, aki kevésszer szólal meg, viszont Ő viszi előrébb a történetet, mivel Laura épp szenved két férfi között (jaj, de sajnálom), Anna és Anton meg egymással van elfoglalva (aztán meg az egymásnélküliséggel).
Ebben a tekintetben szerintem eléggé idegesítőre sikerült ez a történet. Pláne, hogy az első 600 oldal konkrétan a szereplők szenvedéséről szól. Azt hittem, hogy felpofozom egytől egyig Őket.
Először is ott van Laura. Másfél éve szenved Dávid miatt, és végül egy szimpla egyszeri szexkalandból eljutott oda, hogy belezúgott Szentesy urunkba. Egyetlen hét alatt. Igen. Valószínű. Felnőtt emberekként, harminchoz közel. Esélyes.

Aztán Anna és Anton. Velük kapcsolatban Levente előzménynovellákat osztott meg, amik nagyon tetszettek, érdekelt, hogy mit hoz ki belőlük. Erre kaptam két idegesítő mamlaszt. Anton még jó is lett volna, tetszett nagyon, hogy látszott a nyelvezetén a szemszögváltás. Itt volt káromkodás is, hiszen Erős Anton drogdílerként kezdte a pénzszerzést, szóval érezhető volt, hogy honnan jött. Ez pluszpont. Ellenben olyan idegen dolgokat adott a szájába az író, hogy furcsán néztem. Voltak remek idézni való monológjai, kár, hogy egyáltalán nem illett a személyiségéhez. A vicces az egészben az, hogy Ő maga is ezt szajkózta párszor, hogy "ez nem illik Erős Antonhoz, Anna elgyengítette".
Az a luvnya. Istenem, de idegesített az a lány! Már 5 éve együtt élnek, és Anton elszánta magát arra, hogy megkéri a kezét is - erre az a gyökér előadás lebeg a szeme előtt és a saját ígéretét is megszegi. 

Ha egyszer megígérem a páromnak (nem a szomszéd néninek, hogy annyira ne legyen fontos) - ráadásul hamar megkérdezte, nem az utolsó pillanatban, hogy ráér-e - hogy elmegyek vele, akkor tartsam már meg. Aztán meg nem értem, hogy hogy képes akárki is egy nem létező emlékképbe kapaszkodni évtizedeken át. Igen, az édesanyjára gondolok. Fel sem foghatta, hogy elhagyta, ezért is nem értem, hogy mire fel ez a nagy elán, amivel kergeti azt az árnyat. Szerintem nem illik a személyiségéhez, ha már annyira pattogott az előadással kapcsolatban és egész könnyen tudja érvényesíteni az akaratát is, hogy 20 éve kergeti az édesanyja alakját. Akit nem is ismert, és annyira hiányzik meg fáj neki. Elhiszem, hogy rossz az, ha úgy nő fel az ember, hogy nincs mellette egy anya, de ez azért mégis csak sok volt. 

Egy kis izgalom [Forrás: Pinterest]
Aztán nem elhanyagolható az a dolog, hogy állandóan párhuzamot találtam a híres-hírhedt trilógiával kapcsolatban: A szürke ötven árnyalatával.

Aki olvasta mindkettőt az most gondolkodjon el egy pillanatig rajta. De tényleg! Kérlek!

Na, akkor Richárd = Christian Grey. Szexi, vonzó, titkokkal terhes a múltja - mégis vonzza az ember lányát. (Nem beszélve a perverzióról - bár az ugye nem húzható rá teljesen.) És a kedvenc szófordulatom, amitől azt hittem, hogy Laurát megskalpolom: Atyaég! (Alias Szentséges basszantyú!) Ugye, hogy ugye? Mondom én! Ezek borzalmasan zavartak.

Pofátlanul csak lehúzom ezt a sztorit, a karaktereket, hát tényleg ennyire rossz volt? Vagy én vagyok analfabéta?

Nos, lehet. Nem mondtam soha, hogy ezek a vélemények Szentírások. Ezek az egyéni meglátásaim. Én így éreztem, ezekre gondoltam.

Na, most nézzük a másik oldalt.

Pozitívumok: az érzelmek leírása még mindig nagyon jól megy Leventének. Illetve az események, a bűnügyek kitalálása és a végső megoldása. Ez még mindig remekül történik, ennek nagyon örültem. Lásd az utolsó pár száz oldal (a fentebb említett 600 oldal semmin kívül).
Nagyon lassan haladtam ezzel a történettel. Egy hónapomba telt elolvasni, de az utolsó oldalakat faltam! Beindult a történet, megjelent Dávid igazából a színen (nos, úgy fest, hogy én Dávid függő vagyok), gördült előre a cselekmény, felszámolják a szálakat és reménykedünk, hogy minden jó lesz.
Aztán olyan kegyetlenül belém tapos a legvégén, hogy szitkozódva fejezem be a könyvet. Azt hittem letépem az arcomat! ENGEM LŐTTEK MEG! Aztán meg a végén a kórházi jelenet... úgy tudtam, hogy ez lesz a záróakkord. Annyira, de annyira.  

Mindent összevetve ez nem lett a legjobb része a sorozatnak. Nálam a Bomlás vezeti a listát, utána jön a LoveClub és végül az Aktus. Sajnálom, hogy minden várakozásom ellenére is ekkorát csalódtam benne, lehet, hogy túl sokat vártam. Ettől függetlenül nagy érdeklődéssel várom Lakatos úr következő történeteit (ami, ha jól tudom a Barbibébi folytatása lesz).



Műfaj: erotikus, thriller
Korosztály: 18+ 
Terjedelem: 890/930 oldal
Kötés: puhatáblás
Cím: Aktus (Dr. Lengyel 3.)
Kiadó: Ulpius, Libri
Megjelenés éve: 2014, 2016

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.