Jay Crownover: Rule

2018. szeptember 20., csütörtök

A borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg:
"Shaw ​Landon attól a pillanattól fogva szerelmes Rule Archerbe, hogy meglátta őt.

A lányt nem taszítják piercingjei, tetoválásai és vad természete. Noha tisztában van vele, hogy Rule nem hozzá való, szívének nem tud parancsolni.

Rule tökéletes ellentéte mindannak, amit Shaw, a tiszta lelkű orvostanhallgató képvisel.

Egy olyan fenegyereknek, mint Rule Archer, Shaw Landon egy beképzelt királykisasszony – és nem utolsó sorban halott ikertestvére ex-barátnője. A lány mások szabályai szerint él, Rule csakis a saját feje után megy. Nincs ideje a Shaw-féle jóravaló, rendes lányokra, még akkor sem, ha ő az egyetlen, aki igazán ismeri őt.

De a rövid szoknya, a túl sok pohár születésnapi koktél és a megvallott titkok egy olyan estéhez vezetnek, melyet egyikük sem tud feledni.

A párnak most azzal a nehézséggel kell szembenéznie, hogy egy olyan lány, mint Shaw és egy olyan fiú, mint Rule hogy tudnak együtt maradni anélkül, hogy tönkretennék szerelmüket, vagy ami még rosszabb… egymást."



Annyira régóta volt ez a könyv várólistás, hogy amikor végre elmásztam a könyvtárba és nem volt benn Gaura Ágnes sorozatának első része, inkább kivettem ezt. 
Fogalmam sincs, hogy mit is keresett várólistán, lehet, hogy régebbi értékelések okán került a figyelmembe ez a könyv; vagy akkor még kerestem az ilyen tipikus young adult csodákat, hogy aztán az évek haladtával rájöjjek: kezdek ebből is kinőni. 

Történet: Adott egy porcelánbaba, egy nagyszájú rockerarc, zűrős családi háttér és tádám! Kész is az alapszála a történetnek! Főszereplőink Shaw és Rule, akik felváltott szemszögéből ismerhetjük meg a történéseket. A mindenki által jó kislánynak ismert Shaw évek óta bele van zúgva a mindenki (főleg szülők) által léhűtőnek és lázadónak tartott Rule-ba. Mindkettejük családja olyan gyereket szeretne nevelni, ami a képzeletükben létezik, de amíg ennek a fentebb említett úriember régóta ellenáll, addig a lány inkább belemegy, hogy megelőzze a parttalan vitát. Ebből már rá is jöhetett az ember, hogy kettejük egymáshoz illetve a családhoz való kapcsolata az egész lényege, mindez egy kis izgalommal és erotikával megfűszerezve. 

Szerény véleményem szerint egyáltalán nem nagy durranás a könyv. Egy közepesen átlagosnak mondanám, olvastam már jobbat is ebben a kategóriában, meg rosszabbat is. Ez a könyv még az Ulpius-ház gondozása alatt jelent meg, amiből máris tudnom kellett volna, hogy biztos, hogy lesz szex. Hiszen ez volt a kiadó fő vonala, mégis valahogy kiesett. 
Sebaj, ez sosem zavart, ha egészséges és odaillő mértékben találkozhattam ilyen jelenetekkel. Ezzel itt sem volt gond – megtörtént, aminek meg kellett, bár azért az első szexnél kicsit húztam a számat, hogy csak úgy belement Rule a dologba – bár hozzá kell tenni, hogy az írónő jól jelezte a civakodást, ami megelőzte az egészet. 
Ehhez a témához kapcsolódóan kicsit sok volt nekem a testékszerek jelenléte. Jó, persze, az elején nyilván le kell írni, hogy jó dolog, hogyha az ember egy ajakpiercingessel smárol, mert pluszt tud adni, de itt például az intimpc nekem már sok volt. Egyrészt az biztos, hogy rohadt fájdalmas, másrészt szerintem már gusztustalan, hogy oda is kell tenni. (Nem vagyok pc ellenes, mai napig elfogadnék egy ajak karikát, de már nem igazán illene a munkakörömbe.) 

Shaw nekem kicsit semmilyen volt. Azt kell, mondjam, hogy a legjobban felépített és legérdekesebb karakter az az egy ember volt, aki már fizikailag nem is lehetett közöttük – Remy. Ami azért igencsak szomorú. Sok szereplő volt, de jól elkülönültek a főbb és mellékszereplők. 
Itt pedig szeretnék elsősorban Rule édesanyjára kitérni. Ez a nő, ez valami rohadt gusztustalan egy perszóna volt. Én kétszer verekedtem volna össze vele, négyszer tiltottam volna le és már rég nem beszélnék vele. Az ominózus temetői mondat után én szóba se álltam volna vele soha többé. Közöltem volna, hogy menjen orvoshoz, engem pedig ne keressen többé. Így a sztori végén szereplő naaagy kibékülés (vagy legalábbis normális emberi hangnemben történő beszélgetés) nekem erőltetett szagú volt. 

A borító tetszett addig, amíg nem olvastam el, hogy Rule hogy is néz ki. Ennek fényében miért nem találtak egy olyan modellt (ami kamu, tuti lett volna), akire ezerszer jobban illett volna a leírás? Se piercing, se kék szem, se televarrt test. Kár érte, egyébként nem rossz, könyvtári példányom megélt már jó pár olvasást, berepedezett a borító, de egyben van!

Összességében egynek elment. Nem mondom, hogy tetszett, mert az erős túlzás, akárcsak a 91%-os értékelés Moly.hu-n.


Műfaj: new adult, erotikus
Korosztály: felnőttek
Terjedelem: 364 oldal
Kötés: puhatáblás, kartonált
Fordította: Egyeki Martina
Írta: Jay Crownover
Eredeti cím: Rule (Marked Men 1.)
Kiadó: Ulpius-ház 
Megjelenés éve: 2012
Magyar kiadás: 2013

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.