Leiner Laura: Szent Johanna Gimi 4. - Barátok

2018. augusztus 1., szerda

Az egyik legjobb borító [Forrás: Moly]
Fülszöveg:
"Reni és Virág ismét nagyon jó barátok a nagy konfliktus után. Virág nemcsak Doriánnal szakított, hanem emós külsejével is: mostantól vidám cuccokban jár, és még a szemüvegét is hajlandó hordani. Reni igyekszik kihasználni minden percet, amit Arnolddal tölthet, ám Cortez ezt egyáltalán nem nézi jó szemmel, ezért a két fiú között egyre nő a feszültség… 
Mindezek mellett fontos szerepet kap még a második félévben egy mangakiállítás, Ricsi új robogója, Cortez nagymamája, egy éjszaka a Balaton-parton és az iskolai könyvtár… 
Az osztály továbbra is a „legbalhésabb” társaság az iskolában, és a tanulásban sem jeleskednek. A sok panasz miatt még a nyár eleji párizsi csereutazás is veszélybe kerül…"



Szép, színes sárga borító, tök izgalmas részt sejtető fénykép rajta és a szokásos plusz elemek. Innentől kezdődik csak a jó része az egésznek, végre túl vagyok a legdepressziósabb köteten, és elindulunk felfelé. Azért az én szívem egy picit megszakad, de hát ilyen ez a világ, kegyetlen. 

Bohém Virág [Forrás: iStockPhoto]
Ebben a kötetben annyi fontos dolog történik, hogy csak úgy kapkodja az egyszer Olvasó a kis fejét. Virág úgy dönt, hogy leszámol az emó stílusával és végre felbukkan az igazi énje: a hippibe oltott vidámság. Sokkal jobban szeretem ezt a stílusát, ez a kis bohémság nekem nosztalgikus, még általánosban volt egy ilyen korszakom és utána váltottam emó –szerű rockerbe. (Fordított sorrend, de micsoda szép idők voltak azok!) 

Reni még mindig szenved egyébként, bármennyire is igyekszik Kinga kicsit megnevelni, de hát tegyük hozzá, hogy miután Arnold bejelentette, hogy elmegy a suliból tudtuk, hogy Reni semmiképp sem fogja otthagyni a jó barátját Cortezért. Őszinte leszek: én Arnoldot felnőtt fejjel jobban szerettem, mint Cortezt – de a karakterét. Viszont most, hogy kiolvastam a hatodik részt (mert darálok, igen), feltűnt, hogy mégis Corteznek volt igaza a viselkedést illetően (ezt majd a hatodik elemzésében vesézzük ki). 

Balatoni napfelkelte [MTI - Varga György]
Színes, szagos, nagyon tavaszi hangulatú könyv, ahol igazából nincs okom panaszra. Renáta sem idegesített fel annyira, kicsit kezdett megkomolyodni (legalább valaki), és természetesen a sok idiótaság, hogy meglesik Virág új pasiját, elmegyünk robogozni Cortezzel olvasókör helyett (zseniális, a Rebellis Renáta!) illetve az all-time-favorit jelenet számomra: a balatoni osztálykirándulás. Nekem annyira megragadt ezt a jelenet (pláne, hogy amikor először olvastam a sorozatot csak eddig jelent meg), hogy azóta is örömmel emlékszem vissza rá, de ez valószínűleg az akkori rohadtul romantikus énemnek tudható be (jelezném, hogy a kötetek olvasása során engem is olyan mértékű romantikusság kerített hatalmába, hogy a hangszínem megváltozott és párom megmondta, hogy gyanúsan cuki vagyok, mit olvastam?). 

Tehát a történet folyamatosan pörög, és Reni is egyre jobban mesél. Kicsit kikoptak a „menő”, „gáz” összehasonlítások viszont érdekes, hogy főhősnőnk állítólag piszok rossz angolból. Ehhez képest a dalcímeket mindig jól írja, tehát tudja, pedig nem a kedvenceit írja csak, hanem ami épp szólt a rádióban. Ez csak érdekesség, nem hiba, kicsit ellentmondásos. Összességében elértünk a feléhez a történetnek. Ahol a végén Arnold és Cortez olyan szintre emelték az ellenszenvüket és a Reniért folytatott néma harcot, hogy olvastam volna egy bunyóról. Komolyan, szinte láttam, ahogy mindketten vibrálnak a feszültségtől, Renáta meg vak, mint a vakond. WÁÁÁÁ, mennyi de mennyi jelzés tűnik fel évekkel később, ami Corteztől érkezett! Hihetetlen, de úgy fest, ezt tiniként, az egészet átélve is el kell olvasni, meg vagy 10 évvel később, hogy remekül nosztalgiázz és mellette rájöjj, hogy Te is mennyire vaksi voltál. 

És fontos kiemelni: a többiekkel is zajlik az élet. Nem ott ragadunk le, hogy Reni de szenved, hanem közben Virág változásának is tanúi lehetünk, Kingát akkor még nem is említettem, valamint Zsoltit is megfigyelhetjük egy kicsit, amikor elmegyünk edzeni – és ezek az apró kikacsintások adják az egész lényegét. Hiszen ha csak magáról és a szenvedéséről mesélne Renáta nem érne semmit az egész. A balhés osztály adja meg az igazi lényegét. 




Műfaj: ifjúsági, romantikus,
Korosztály: 14-99 évesekig (bárkinek!)
Terjedelem: 444/464 oldal
Kötés: puhatáblás
Írta: Leiner Laura
Cím: Barátok (A Szent Johanna Gimi 4.)
Kiadó: Ciceró, L&L
Megjelenés éve: 2011/2016

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rókavár © 2018. Diamond Fox - Minden jog fenntartva. Készítette: Láng Szilárd (Sol). Üzemeltető: Blogger.